onsdag 10 december 2008

Kalmar Arena

Har verkligen inte haft tid att blogga på länge. Men nu med denna nyhet som idag släpptes så var jag tvungen att ta mig tid.

Länsrätten släppte vid 15 tiden idag sitt beslut ang. Kalmars nya Arena. Ett mycket positivt beslut för oss som inser vad en ny arena innebär för Kalmar som fotbollslag men även Kalmar som stad.
Men inget känns säkert ännu. Nån kan fortfarande överklaga Länsrättens beslut och isåfall så ska fallet vidare till högre ort som isåfall blir kammarrätten. Detta kommer i sin tur innebära ytterligare förseningar för arenabygget. Så nu är det bara hålla tummarna på att allt går vägen och att spaden snart kan sättas i marken.

Utöver detta finns ju en annan viktig faktor som kan sätta stopp för arenan. Swedbank. Enligt vad jag fattar det som så är deras investering inte alls lika säker längre. Jag har inte haft förtroende för Swedbank sen jag själv bytte bank från just Swedbank för några år sedan. Vi får se vad som händer. Man kan bara hålla tummarna.

Ge oss en ny arena nu!!

Inga kommentarer: