söndag 23 november 2008

Vinterdäck

Nu är det dags för vinterdäck. Har ju inga vinterdäck till personbilen så jag får köra den till däckverkstaden imorgon så dom får lägga på nya fina vinterdäck. Undrar om man ska ha dubb eller inte? Vilket är egentligen bäst?
Innan har man ju inte brytt sig så mycket utan bara köpt något billigt så man har godkända däck iaf. Men nu har man ju inte bara sig själv å tänka på utan en dotter på 2 år samt en gravid sambo så nu får det bli dom bästa vinterdäcken dom har.
Men till lastbilen har jag iaf vinterdäck ligger nere på magasinet och dom ska jag ner och slänga på sen. Ska ju köra till Göteborg med den på tisdag och då kanske det kan vara bra att ha vinterdäck på.

Min nya kamera som jag fick hem i fredags har använts flitigt under helgen. Jag har inte gjort så mycket i helgen, eftersom det blev så sent på jobbet i fredags och inte så mycket sömn så känns det som att man inte riktigt kommit ifatt än. Så det har bara blivit en seg helg hemma. Men en del kort har ändå hunnits med. Jag är faktiskt helt nöjd med kameran än så länge. Har inte hittat några direkta svagheter. Har inte lagt in några bilder på datorn än iof så jag har inte kunnat granska dom ordentligt men i kameran ser det helt ok ut.

Nu ska jag slappa lite till i soffan innan jag ska ner och byta däck på lastbilen.

Inga kommentarer: