onsdag 12 december 2007

12 dagar till jul

En grå och tråkig dag, man börjar vänja sig vid det nu när det närmar sig jul. Det var ett tag sen man fick avnjuta en december månad med snö.

Idag ska jag jobba för första gången på drygt en vecka. Lovali har ögoninflamation så hon kan inte vara på dagis, men idag var jag tvungen att jobba en stund så min mamma kommer ner och tar hand om Lovali så länge.

I måndags var inne på förhör ang. förgripelse mot tjänsteman.
Som jag nämt innan så finns det en "polis" i den här stan som tydligen beundrar mej väldigt hårt. Han trakaserar mej och jagar mej hela tiden. Efter en lång tid av olika incidenter och nedlagda anmälningar mot hans sätt att agera så gjorde jag en namninsamling på internet för att visa för bla länspolismästaren vad de e för pajas dom har i sin kår. Insamlingen fick stor uppmärksamhet i riksmedia och polisen i fråga var väldigt flitig med att sprida sina lögner i tidningarna. Och även passa på att berätta hur bra detta var för honom. Han sa nåt i stil med att publicitet är alltid bra. Precis som han vore nåt jävla varumärke. Men nu helt plötsligt så har dom kommit på att det tydligen var olagligt att yttra sina åsikter offentliget genom en sån här namninsamling.
Att denna polisman inte ger upp snart. Han har väl typ bara ett par år kvar i tjänsten. Att han inte bara ger upp och lägger ner sitt skit. Han har jobbar som polis i många år och i den sitsen med bara nåt år kvar til pension så tycker jag att man borde vara mån om att få en bra avslutning på sin karriär. han har ändå gjort mycket bra i sitt jobb, han har varit en flitig polisman och legat i för att bekämpa bla. rattfylla vilket jag tycker är utmärkt. Men det försvarar inte på något sätt hans sätt agera mit visa utsatta individer.
Att det sen finns en hel del mörka kapitel dolt under ytan hos denna polisman gör ju inte saken bättre.
Om jag vore honom så skulle jag nog bara inse att det är dags att lugna ner sig för att inte allt för mycket ska komma fram i sista stund innan pension. Det kan ju inte vara nån rolig anslutning på en lång karriär. Inte ens för den största idioten.

-over and out-

Inga kommentarer: