torsdag 6 december 2007

Ben & Jerrys - Fossil Fuel

Ikväll blev åter en sån där perfekt kväll för att ge sig på en ny smak av
den underbara glassen Ben & Jerrys.

Idag blev det smaken Fossil Fuel som innehåller:
"Vanlig vanljglass packad med mäktiga chokladkaksbitar, chokladdinosaurier och virvlar av chokladfudge."
Bara den beskrivningen får det ju att vattnas i munnen.

Efter första tuggorna var jag mycket tveksam. Tyckte det smakade ganska mycket kakao. Men när man fått i sig ett par skedar så började det dyka upp små bitar av chokladkakor och dinosaurier i glassen och höjde upplevelsen till högan sky.

Jag gillar inte choklad så där mycket men i mindre mängder och gärna ihop med glass tycker jag att det kan göra sig riktigt bra. Och denna kombination var en riktig höjdare. Chokladen påminde lite om adventskalenderscholkad.
Det var svårt att avbryta och ställa in glassen efter att ca halva var uppäten. Jag kan inte äta en hel förpackning på en gång. Men det var svårt att ställa tillbaka den lilla godingen i frysen.

Sammanfattningsvis så får jag ändå lov att säga att den slår nog inte Cookie Dough riktigt. Men det var en mycket god smakupplevelse.

Jag skulle vilja placera den aningen högre upp än Chocolate Fudge Brownie men ändå inte allt för högt. CFB fick ju ganska bra betyg (en 7:a) men en 8:a på denna känns ändå lite för bra.

Så jag ger nog Fossil Fuel en 7:a med ett plus i kanten för dom fina chokladbitarna.


Onödigt vetande:
Ett paket Ben & Jerrys Fossil Fuel innehåller ca:
1150 kcal
15 g protein
120 g kolhydrater
70 g fett

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ha o nu e du kung på glass med elr??