torsdag 20 december 2007

Helg

Att ta helg en torsdag och veta att inget arbete väntar förän nästa torsdag känns helt underbart. Och sen är det ju bara jobba torsdag sen är det ju helg igen. Sen vet jag inte hur länge jag är ledig men det lär nog bli ett tag där me.

Har suttit och hoppats på att få en fin julklapp i form av ett klart avtal ang. Kalmars nya arena. Men icke.
Det drar ut på tiden igen. Trots rykten från flera håll om att avtal snart e klart så drar det hela tiden ut på tiden. Känns förbannat tråkigt.
För drygt ett år sedan så trodde man nästan att man skulle få stå på en ny arena och se sitt Kalmar FF spela allsvensk premiär 2008. Men nu känns allt bara hopplöst.

Det blir iaf ingen ny arena under 2008 det kan vi konstatera. Men hoppas på en förbannat bra säsong på Fredriksskans istället. Nya brassar verkar vara på väg och kan ev. finnas med redan till försäsongsträningen börjar 7:e januari.

Jag hoppas att det satsas på riktiga kvalitetsspelare och inte allt för mycket på breddspelare. En riktig kvalitetsspelare på topp tillsammans med Cesar kan äntligen ta oss till vårt efterlängade SM-Guld.
Men då gäller ju givetvis att vi håller en någorlunda jämn nivå över hela säsongen. Säsongen 2008 kan vara en av de tuffaste som Kalmar har haft.

Ett extra lag i allsvenskan = Fler matcher
EM spelas = Ett uppehåll mitt i sommaren som leder till tätare matcher
UEFA kval = Ännu fler matcher.

Om jag ska vara ärlig så känns det som att 2008 för Kalmars del kan bli lite av ett mellan år. Vi hamnar inte långt ner i tabellen de tror jag inte. Men inte riktigt i topp heller. Kanske övremitten eller nåt sånt. Det blir ett tufft schema för oss och det är vi inte riktigt vana vid.

Vad som än händer så vet jag att det kommer bli en riktigt bra säsong.

Inga kommentarer: