söndag 2 december 2007

Helgen...

Det har varit en otroligt soft och skön helg. Hade fixat barnvakt hela helgen och Maddi skulle jobba så det skulle bli en hel helg där jag skulle få göra precis vad jag ville.
Hade sedan länge sett fram emot att få träffa Per som skulle komma upp över helgen. Men på fredag eftermiddag landade en stor besvikelse i min vetskap. Per skulle inte komma upp och han hade inte hört av sig. Så hela min planering sprack och jag stod helt plötsligt helt utan alternativ efter som helgen endast var planerad med Per och inte någon annan.
Men efter en mindre omladdning i sinnet så beslöt jag mej ändå att ta vara på helgen.

I fredags så drog jag in till Kalmar och mötte upp David och Markus på Tabel 20 för en öl. Sen gick vi hem till Markus och kollade in säsongsstarten av På Spåret.
Sen gick vi ner till Frasses och mötte upp Bjelkendal för att gemensamt bege oss mot SöderPort där Alvaret skulle spela. Det var sjukt mycket folk och trångt och jobbigt. Så vi kollade på Alvaret som gjorde en grymt bra och tight spelning. Sen gick vi hem till Marcus igen. Med ett "depåstopp" på Maxims för inhandling av diverse snacks och julmust.
Vid halv 2 tiden begav jag mej hemåt.

Lördagen började lite tidigare, vid 14 tiden drog jag in till kalmar för att kolla på Nadia (Maddis syster) när hon hade dansuppvisning i sporthallen. Det var 3 intressanta timmar med mycket underhållning och del.. hmmm... kul att titta på.

På väg hem från kalmar så insåg jag att jag inte hade något att göra under kvällen. Så jag ringde Christoffer och kollade vad han hade för sig. Dom skulle ut till Kristian Hagner i Wannborga och jag bestämde mej för att hänga med. Det blev en mycket trevlig kväll där ute. Vi var bara 5 st som satt och lyssnade på musik, spelade lite gitarr, drack några öl och lagade mat.

Sammansatt har det varit en grymt trevlig helg i goda vänners lag. Tack alla berörda.

EM-lottningen idag kommenterar jag vid ett senare tillfälle.
Nu ska jag ut till min bror och kolla på film och äta pizza.
Sen ser vi fram emot en ny härlig vecka.


Peace

Inga kommentarer: