onsdag 5 november 2008

Ge mig söndag.

På Söndag ska det avgöras. Allsvenskan 2008 ska få sin segrare och allt pekar ju som vi vet på att Kalmar för första gången ska ta hand om Lennart Johanssons Pokal iår.
Det kommer bli stor invasion av Kalmar Fans i Halmstad. Vissa pratar om 40-50 fulla bussar med fans och vissa tror på uppemot 5-6000 pers totalt.
Det kommer bli invasion!!
Det hör kommer vara det absolut största jag upplevt med Kalmar FF. Det som känns ännu sjukare på något sätt att det näst största jag upplevt med Kalmar FF utspelade sig tidigare iår när vi slog Feyenoord på De Kuip. Det kändes otroligt stort och jag trodde att det skulle vara svårslaget. Men detta kommer slå alla rekord. Runt 5000 Kalmar Fans står på Örjans Vall och hejjar fram Kalmar till sitt första SM-GULD genom tiderna.

Håller på att bli sjuk också känner jag. Igår hade jag så ont i ryggen så jag fick lämna jobbet och ringa in en ersättare. Kände också redan igår hur en förkylning började krypa på mig. Idag känns det lite bättre i ryggen, men förkylningen och även halsont har slagit ut lite mer. Jag hoppas verkligen att det inte ska bli nån jävla dunder förkylning nu tills på söndag. Det skulle vara så jävla typiskt.
Jag får se till att kurera mig ordentligt nu. Nägra bra typ på hur jag ska göra för att undvika en förkylning när jag har den i kroppen?

2 kommentarer:

Coltrasten sa...

När man väl fått en förkylning är det väl bäst att låta den slå till ordentligt så den går över?

MrMank sa...

Nää jag lyckades hålla den. Jag blev aldrig förkyld.