torsdag 29 november 2007

Slapp dag...

Idag fick vi sovmorgon.. Lovali somnade först om på morgonen efter hon fått sin välling, sen när hon vaknade igen lite senare så lekte hon så snällt utan att störa min skönhetssömn.
Så när jag började vakna till liv och kollade på klockan så insåg jag att kl va 13.10.
Så länge har jag inte sovit på väldigt länge. Visst jag satt uppe länge igår men ändå.

Redan då så kände jag att det kommer bli en slapp dag utan att mycket blev gjort. Och precis så blev de. Maddi va ute och festade igår så hon hade inget emot sovmorgonen. Efter lite "morgon" mys så vi upp och jag stekte pannkakor till frukost. Sen la vi oss på soffan och kollade på en film.
Super Bad eller Super Sugen som jag tror den svenska titeln är. Grymt rolig film.

Mer har vi fan inte gjort idag. Eller jo.. vi har faktiskt varit på ICA och handlat lite me. Vi skulle handla mat och då stod dom och sålde kroppkakor på ICA så det fick bli vår middag.

Nä vi stod i kön på ICA så viskade Maddi till mej:
- Kolla gubben där borta, tror du han är ensamstående bonde?

Jag sneglade bort mot gubben och efter en snabb titt i hans kundvagn kunde jag konstatera att så förmodligen var fallet. I kundvagnen låg ca 5 limpor rostbröd och 10 förpackningar fryst färdigmat. Det stärkte ju misstankarna om att han var ensamstående iaf.
Han stod före oss i kön så han kom ut ur affären innan oss. Och när vi kom ut på parkeringen så stärktes även misstankarna om att han var just en ensamståendebonde.
För när vi kom ut från ICA så ser vi gubben stå och lasta in sina grejer i en gammal traktor.

Nu ska jag nog snart lägga mej i sängen och kolla på efterlyst. Den slappa dagen förtsätter in i det sista. Imorgon ska man ut på fältet igen efter nästan en veckas ledighet.

Och sen kommer Per hem imon hoppas jag. Måste ringa honom. Fan va skoj de ska bli att träffa honom igen. Va ett tag sen nu. Blir ju inte så ofta nu när han bor i Malmö.

-peace-

2 kommentarer:

Coltrasten sa...

ICA, då blev det Ben and Jerrys förstår jag?

MrMank sa...

Nää jag hade fortfarande lite Chocolate Fudge Brownie kvar i frysen här hemma. Men den åt jag upp igår natt så nu blir det snart en ny spännande smak.