söndag 14 september 2008

Allting allting...

...allting e som vanligt, Kalmar bara vinner hela jävla tiden!!

Fy fan va gott. Vilken underbar det har varit. Jag tänkte i korta drag sammanfatta den så jag kan gå och sova sen.
Dagen började runt kl 6 med lite live sång från Lovali som var pigg och busig vid den tiden idag. Sen in till Kalmar för avfärd mot Sthlm med buss.
Det var en fullsat och j'vligt trång buss så resan skulle inte blir den roligaste man upplevt. Ur komfortabel synvinkel iaf. Men allt blev lite bättre när vi halvvägs till Sthlm, via sms nåddes av beskedet att Mats Gunnarsson, efter hot mot familjen valt att dra tillbaka sin överklagan mot Arenabygget.
Detta är givetvis ett mycket muntert besked, nu får vi bara hoppas att inte nån annan jävel ska lägga sig i beslutet coh skicka in en ny överklagan. Låt oss få nya arena till 2010.
Efter div. incidenter på bussen så anländer vi i vid kungliga slottet runt kl halv 3 och efter en liten vandring genom gamlastan kommer vi fram till en näst intill fullsatt Tempel Bar.
Stämningen ville inte riktigt infinna sig på nåt sätt. Dom flesta verkade ganska avslagna och det blev ett relativt lugnt pubbesök.
Framme på stadion precis lagom till matchstart och det blev en intressant match. Kalmar gjorde en ganska dålig match i stort med men många individuella glansperioder. Sobra, Lasse och Jesus var en del av dom som stundtals glänste men dom hade också vissa stunder där inget funkade. Som sagt dåligt spel men ändå en jävligt skön seger. 3 nya poäng. Med ca 5 min kvar av våran match så får jag via sms beskedet att Elfsborg inte klarat en seger mot Sundsvall borta och tappar alltså 2 poäng i toppstriden. Kalmar drar ifrån och leder nu med 7 poäng om jag räknat rätt. Dock med en match mer spelad n Ellos. Men iaf minst en betryggande 4 poängsledning när matcherna är lika många spelade. Och snart möter vi Ellos hemma. Årets viktigaste match alla kategorier.

Så har min dag sett ut och det har varit en seg dag i en fullsatt buss men en underbar dag i fotbollens värld.

Den här tabellen kan man inte stirra sig trött:

Nu ska jag gotta ner mig i sängen och bara le mig till sömns.

- *31# Mats.G -

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det muntert att han och hans familj blir hotade pga hans åsikter...FY FAN!

Anonym sa...

Håller med anonym! Det är inte alls muntert att bli hotat på detta sätt. Du är en skam för Kalmar FF!!!!

Anonym sa...

anon delivers

Anonym sa...

Lite hot har ingen dött av.

Anonym sa...

Anonym: Kan du berätta för oss andra vad det är för hot familjen fått. Tro inte på allt du läser i tidningen...

Anonym sa...

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/fruktansvart-otackt-och-overkligt(854023).gm

Någon gnutta sanning måste det ju finnas i alla dessa artiklar som har varit. Det kan ju inte komma från tomma intet...

MrMank sa...

Anonym 1 & 2: Ni har helt rätt. Det muntra i hela den historien låg givetvis i att Mats blivit hotat, inte alls i att hoppet om arenan blev lite större. Se till verkligheten.
Och varför skulle jag vara en skam för Kalmar FF?

Anonym 5: Jo de e klart att det finns nån gnutta sanning i artikeln. Men om det nu uttalats hot så borde ju en polisanmälan varit gjord men det har inte gjorts vad jag vet. Jag tror mest att Mats inte insåg vilken publicitet detta skulle få samt att hans namn och adress skulle bli offentliga.