lördag 20 september 2008

Min största upplevelse...

...i fotbollssammanhang har precis utspelat sig. Att få se Kalmar FF slå Feyenoord med med 0-1 på klassiska De Kuip var helt fantastiskt. Vilken otrolig känsla att stå där längst uppe under taket på De Kuip och se ner över denna mäktiga station där lilla Kalmar kommer in och helt respektlöst vinner över Feyenoord med 0-1. Feyes blixtanfall och utspelning uteblev. Istället visade Kalmar upp en fotboll som inte många trodde fanns i Sverige idag. Vi visade att vi inte bara är bäst i Sverige utan även att vi har en del att säga till om mot dom stora lagen ute i Europa.
De var inte många, inte ens jag själv som trodde detta i torsdags.
Mina tankar och förhoppningar inför matchen var att vi skulle hålla ner siffrorna för att ev. kunna ha en chans att gå vidare genom ett mindre mirakel i returen. Men nu ligger helt plötsligt allt i Kalmar händer. Vi ska inte ta ut något i förskott men nu har vi goda chanser att avancera i UEFA och ta oss vidare till gruppspel vilket innebär 4 nya matcher med Europeiskt motstånd på schemat.

Hela denna historien är så bisarr på nåt sätt. För bara något år sen var Kalmar ett jojo-lag som åkte upp och ner i tabellsystemet i Sverige. Nu är man ett stabilt topplag som presterar så väl i Sverige som i Europa. Jag kan inte förstå riktigt hur stort de här är. Det är fan helt omöjligt att förstå.

Imorgon spelar vi cupfinal mot ICA, om en vecka spelar vi seriefinal mot Ellos och om två veckor kan vi vara vidare i UEFA. De e ju helt sinnesjukt. Jag blir fan tårögd när jag tänker på de.

Man får ta en match i taget nu om man ska kunna leva ett normalt liv samtidigt. Imorgon är det cupfinal. Kalmar fortsätter sitt storspel och vinner lätt med 3-1. Strax under 10.000 ser på och Kalmar kommer hyllas ännu mer i media.

Tack Kalmar FF för allt. Ni är underbara!

*Mot trippeln*

De Kuip bara minuter innan match

Inga kommentarer: