lördag 6 september 2008

Sur & förbannad

Fy fan va sne jag e just nu. Jag vet inte hur jag ska kunna sammanfatta det hela på ett enkelt sätt, men jag ska försöka.

Igår skulle Robin på 20års fest och hade fått batteri torsk på sin kamera. Så han ringde och ville låna min. Visst jag åkte ut till festen och gav honom kameran. Idag skulle jag hämta tillbaka kameran och då förklarar Robin följande.

Han hade blivit lite för full så han vågade inte gå runt med en kamera för x tusen kr utan la kvar den hos killen dom var hos när dom skulle bege sig in mot stan. Ett ganska klok beslut kan ju tyckas om det inte hade varit för det faktum att det fanns ett gäng andra stolskott på fetsen som inte insåg sitt olägliga sinnestillstånd utan tyckte (förmodligen) istället att dom var smarta och skulle ta med kameran. Dom tog med den ut till taxin. så långt låter ju ända allt rätt ok. Grejen var bara den att ingen jävel kom ihåg att ta med kameran ut ur taxin. Det enda som verkade ligga kvar på festen var den externa blixten som någon dock lyckats bryta av.

Så en kamera på vift och en trasig blixt. Nån jävel ska få betala blixten men all averkar ju varit så jävla fulla så ingen vet nåt. Dom smarta killarna visste inte ens hur kameran kommit ut i bilen.

Antar att det blir Robin som får pynta för blixten. Det var ju trots allt han som lånade kameran. Sen får han göra hur fan han vill med den saken.

Nu ska vi snart ner till Harrys och bowla. Jag, Lovali, Malmborg, Nadia & Pontus. Lovali ska bowla för första gången och jag har ingen kamera att ta bilder me. Fy fan va sne jag blir.

Åhhhh va skönt. Nu ringde en av killarna och sa att dom lyckats spåra kameran. Den låg tydligen kvar i taxin och han skulle åka upp och hämta den direkt. Så verkar det bara vara problemet med blixten som återstår. Robin kommer uppenbarligen bli ännu fattigare. Tror han kommer sluta på samma samhällsnivå som Jonas Larsson snart. Stackars pojk.

2 kommentarer:

cLn sa...

Bäst jag ser till att få mina pengar av honom innan du får tag på honom :)

MrMank sa...

Hehe.. Kanske e lika bra.