torsdag 28 augusti 2008

Vidare i UEFA-kvalet!!

Fy fan va gott. Efter en stabil seger hemma i returen mot Gent med hela 4-0 så är vi nu vidare till 3:e och sista kvalomgången i UEFA.
Jag hade knappt vågat hoppas på att vi skulle ta oss vidare, Kalmar är hårt matchade just nu och Gent är ett bra lag. Att sen Petter Wastå fått hjärnhinne inflamation gjorde inte hoppet bättre. Men Zlatan gjorde en mycket match tycker jag och sen att Patrik Ingelsten frälste med 3 mål idag gjorde ju inte saken sämre. Tycker alla gjorde en bra insats idag. Kalmar spelade så otroligt bra, om än lite darrigt en stund i andra halvlek när Gent fick nån ribb/stolp träff och en frispark som räddades på mållinjen. Ställningen var då 2-0 och ett mål för Gent hade inneburit förlängning. Så lite nervös var man ända till Rasmus och Ingelsten sätter igång. 2 mål i slutet, båda gjorda av Ingel och båda framspelade av Rasmus innebar 4-0 i matchen och avancemang till nästa omgång.
Imorgon lottas nästa motståndare. Hoppas jag kan passa in min lunch på nåt ställe där dom har Eurosport. Kl 13 börjar det och det blir ju perfekt för lunch då.

Nu ska jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna. Kalmar har aldrig någonsin varit så här bra. Top of the League i Allsvenskan, Final i Svenska Cupen och Avancemang i UEFA. Idag mår jag riktigt jävla bra.

Tack Patrik

Inga kommentarer: