lördag 18 oktober 2008

Matchdag!!!

Inför dagens match har jag inte hunnit känna så mycket nervositet. Kanske mest för att jag har haft så mycket annat att tänka på, ett uppehåll i allsvenskan ihop med mycket jobb har väl gjort att man på något sätt lagt fotbollen åt sidan och använda hjärnan till andra för stunden viktigare saker.
Idag tog jag mig en sovmorgon fram till kl 10 och när jag kollade min mobil så hade jag fått ett mms från en kund där stoltserade med KFF-halsduken på sig redan tidigt på morgonen. Då kände jag nervositeten högg in i mig. Shit det är lördag, solen skiner, ICA Göteborg gästar Kalmar och reslutatet i dagens match är grymt viktigt.
Nu jävlar sitter nervositeten ute i fingerspetsarna. En förlust idag finns inte på kartan. Samtidgt måste man ta lite hänsyn till att vi inte vunnit mot IFK på Fredriksskans i allsvenskan sedan 1977!!
Sånna spöken har en tendens att sitta i tyvärr.
Lägg även till att Henke Rydström är avstängd pga utvisningen mot Trelleborg.
Utgången av dagens match känns långt ifrån säker och en förlust innebär förmodligen att vi tappar toppen i allsvenskan och sen vet i fan om vi pallar ta tillbaka den.

Far åt helvete vad nervös jag är idag. Jag behöver en öl.

Inga kommentarer: