onsdag 8 oktober 2008

Sovmorgon

Har inte hunnit med att skriva så mycket nu på senaste tiden. De e mycket annat nu. Maddi e iväg på intensivkurs så jag e hemma själv med Lovali. Fast hon fick vara hos min bror måndag eftermiddag tills idag. Jag jobbade en sån där härlig 22 timmars dag igår. Gick upp vid kl 02 och började jobba runt kl 03. Åka till Sthlm och lasta en flytt, sen ner till Kalmar och lossa. Vi var väl hemma runt kl 01 inatt. Så idag blev de sovmorgon, hade ställt kl på 9 för att inte sova för länge. Men kl halv 12 blev det till ändå. De va rätt skönt men fan va surt de känns när man väl kommer upp. Halva dagen är liksom borta. Så det blev en slö frukost sen direkt in på kontoret för att komma ifatt med lite pappersarbete.
Jag hann ifatt tillräckligt för dagen ganska snabbt faktiskt så jag hoppade på cykeln och tog en sväng. De va riktigt soft att bara glida runt utan destination ett tag.
Kl 16 var det dags för mat och medans vattnet till pastan kokade upp så snackade jag lite skit med Alex på msn. Det slutade med att jag fick sätta på en större gryta och bjuda Alex på mat också. Sen fick jag stressa iväg till dagis för att Lovali. Hon var på ett strålande humör idag när jag hämtade henne och hon ville inte att vi skulle cykla direkt hem så vi tog en sväng till Slottsskogen och kollade på kojan som står där. Vi var i skogen i ca 1 tim. De var hur mysigt som helst. Solens strälar stack igenom trädens kronor. Det var en riktigt fin höstdag.

Nu kom Jakob precis förbi. Vi ska spela RockBand och kolla på film. Trevligt som fan.

Dagens låt:

Inga kommentarer: