torsdag 2 oktober 2008

Tomt.

Nu har jag fått lite distans till matchen. Tog en kalldusch och försökte tänka mig framåt, tänka på ett SM-Guld. men det är svårt just nu.
Efter att ha förlorat cup-finalen på straffar pga en dåligt slagen avgörande straff och blivit utslagna ur UEFA pga en målvaktstavla och ett självmål så känns det som vi kommer falla på målsnöret även i den Allsvenska slutstriden. Sista matchen mot Halmstad kommer bli helt avgörande. Ellos tar en säker vinst och vi spelar lika efter ett orättvist dömd straff i slutminuterna. Ellos går segrade ur Allsvenskan och vi kommer tar silver.
2009 blir en mellansäsong och vi slutar i övre mittendelen av tabellen. Det efterlängtade SM-Guldet då? 2010 kommer Kalmar FF fira hundra 100år och som en extra krydda på detta ta sitt första SM-Guld.
Jag hoppas verkligen att jag har fel men ungefär så känns det just nu. Vi var så nära en trippel men har fallit på dom två första delarna efter snöpliga missöden, så det känns som att även den sista och så starkt efterlängade tredje delan kommer sluta på samma sätt. Idag ser jag inget hopp om att lyckan ska komma till oss iår överhuvudtaget.

Vi har aldrig vunnit sm-guld, Heja KFF
Kommer aldrig vinna sm-guld. HEJA KFF!!!

Inga kommentarer: