onsdag 24 november 2010

Åter en händelsrik dag idag. Lyset på vårt magasin har ballat ur och det verkar vara säkringen till utlösningsmekanismen som går. Dom kommer ut och byter säkringen som håller i ca 15 min innan den slår ut igen. Förmodligen regnet och nu snön som ställer till det även där.
I andra lokalen fortsätter problemen, vattensamlingarna på ena kontoret samt köket fortsätter. Vattendammsugaren går varm nere på firmen just nu.

**********

Igår träffade jag Benny Wennberg, Borgholms Energi´s VD i hopp om att våra anmärkningar ska tas på allvar. Jag fick en positiv känsla efter mötet och nu återstå att se om Benny kan leverera.

**********

Idag hade vi ett väldigt intressant möte med Martin Rosén från Kalmar. En unge entreprenör med stora planer. Vi brainstormade lite och kom fram till en väldigt bra ide som vi kommer jobba vidare på. Vad det rör sig om kan vi inte avslöja i nuläget men jag tror det kan bli en hit om allt går enligt planerna. Martin hade med sig bullar, det uppskattades

**********

Jaha nu la mitt internet av här hemma. Satans väder!!
Men hur kan du då blogga tänker nån?
3G svarar jag.

**********

Idag kom ett paket på posten. Sportförlaget stod det på tejpen som var lindad runt paketet, och jag fattade direkt vad det handlade om.
I pketet låg Nr 42 av 99 i den limiterade bibliofilutgåvan av Kalmar FF's 100års bok vackert inslagen och med 24 karat´s guld kant på sidorna, signerad av gamla och nya klubbprofiler. Eller vad sägs om topp 3 i totala skytteligan:
Sten-Åke Johansson (351 mål), Jan-Åke Lundberg (259 mål) och Johny Erlandsson (254 mål), Bagarn, Rydstöm, Wastå m.fl.
Den blir fin i samlingen.

**********

Det förbanande regnet har övergått i snöstorm och på en eftermiddag har hela Borgholm blivit vitt av snö. Och detta lär ju inte göra allt jobb med översvämningar lättare. Heder till er som sliter med detta.

**********

Dagens sjuka
Sånt här får mig fan att må illa!!
Skönt med rejäla straff dör idioterna.
Hoppas att R&W även ger ett kännbart straff för den dåliga marknadsföringen.
Man kan ju inte undgå vad svaret

Inga kommentarer: