tisdag 16 november 2010

Inkompetent personal på Posten!!

För en tid sedan köpte jag 2 spel till min PS3:a. Eller egentligen så köpte jag et spel och fick ett på köpet.
Det var ett spel som jag var väldigt sugen på och gissa om jag blev besviken när brevet som kom på posten endast innehöll ett spel, givetvis det spelet som jag egentligen fick på köpet. Det spelet som jag verkligen ville ha saknades alltså.

Jag ringde direkt till killen jag köpte spelen av och trodde ju givetvis att jag blivit blåst. Men han försäkrade att han hade skickat båda spelen, och brevet var ju faktiskt trasigt och igentejpat igen så jag var ju tvungen att tro honom.
Så jag gick ner posten här i Borgholm och tänkte om brevbäraren kunde komma ihåg skicket på paketet då han la det i min låda, som ett intyg på att det var trasigt och igentejpat. Men enda svaret jag fick var att så länge man inte skickar rek. och betalar extra så är det inget att göra. Jag frågade om man kunde reklamera på något sätt men det gick inte så länge det var vanligt brev blev svaret.

Men jag gav mig inte, etfer ett tips så kollade jag runt på posten och hittade ett sätt att reklamera trasigt eller saknat innehåll. Så jag fyllde i blanketten och skickade in, efter ett par veckor fick jag ut brev att de hade mottagit reklamationen och skulle kolla i sin "upphittatlåda", fanns inget där så skulle ärendet läggas ner.

Idag ca 1 månad senare totalt så kom det ett paket i brevlådan, och i paketet låg mitt spel!!

Tänk om jag hade lyssnat på de inkompetenta jävla tomtarna på posten i Borgholm, då hade jag inte alls fått mitt spel.

Det är för jävligt att man inte ska kunna gå ner till ett serviceställe som posten och kunna få den hjälp man behöver och framförallt har rätt till.

Imorgon ska jag ner till posten och leta upp kärringen som bad mig vända hem och bara glömma mitt försvunna spel. Hade jag lyssnat på henne så hade jag som sagt inte haft något spel här idag.

Ska bli intressant att se vad hon har att kompensera mig med denna gången. Förra gången hon gjorde bort sig så fick jag ett häfte med frimärken som kompensation.
Haha.. det tyckte jag var mest komiskt.

*********

Grattis Zlatan till din 5:e guldboll.

**********

Bästa tacktalet under fotbollsgalan igår får man ändå ge till Wernblom. Är han född komiker eller bara väldigt dålig på att hålla tal? Jag var inte helt säker.

**********

Det verkar som att jag har fått stopp på SMS-terroristen i stan. Verkar som att inget fått några sms i helgen. Gött de!!

**********

Nu ska jag lägga barnen innan det blir att sjunka ner i soffan framför en komedi som förhoppningsvis ger mig et par skratt innan jag ska sova.



Peace Out!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jao de e inte de mest arbets o sökbenägna där nere, det kan jag hålla med om. Hoppas du får en bra kompensation.
/Q