måndag 8 november 2010

Böda Camping

Jag måste att jag är lite av ett fan vad gäller tv-serier med av reality karaktär där det finns sköna människor som inte alltid kanske vet sitt bästa och får mig att skratta framför tv:n.
En annan del av Köping, Ullared och 100 höjdare är bra exempel på sådana serier som gett mig många glada skratt. Så min spänning och förväntan inför den nya satsningen Böda Sand var givetvis stor då det dessutom utspelar sig i mina trakter.
Efter att avsnitt nr 2 sänds idag då måste jag säga att jag är lite besviken. Jag tycker inte man lyckats hitta tillräckligt intressanta personer och själva serien i sin helhet känns inte speciellt tilltalande. Visst raggar Olsson är ju ett tappert försök till en skönlirare men han känns mest bara pinsam, vet inte om det beror på min avsky till raggare eller om det är nåt annat men han fyller liksom inte samma funktion som Morgan i Ullared eller Tobbe i Köping.
Jag hoppas det blir bättre i fortsättningen. Jag vet ju att jag hur eller hur kommer sitta där klistrad varje måndag i höst/vinter. Man vill ju inte missa nått ju.

**********

En mystisk sms terrorist härjar i Borgholm. Han trakasserar ett stort antal tjejer via sms och vissa säger sig vet vem han är. Jag tycker ju sånt här är väldigt spännande så jag sökte ju givetvis in mig lite i hans intresse och trodde vi skulle mötas idag men han backade ur intron att jag skulle ha med mig vapen och spöa honom!? Mitt intresse för att finna hans identitet svalnade ju inte precis. Den spännande jakten fortsätter!

**********

Malmö svenska mästare 2010.
Jag har sagt ett par år nu att Malmö har en ny storhetstid framför sig och kanske kommer den nu? Det beror ju givetvis på hur sönderklöv detta lag blir, men ekonomin i de Europeiska klubbarna är väl inte på topp just nu så kanske att Malmö får behålla sitt lag någorlunda i takt.

**********

Fann ingen motivation alls på kontoret idag och fick fan inte mycket gjort. Det enda som höjde min motivation lite på slutet är ett par framsteg i vårt eventuella samarbete med Media Rådgivarna i Kalmar och GoodYear. Vi slängde ihop ett par designer till ett par GoodYear jippon i Stockholm. En stor vepa samt en värdecheck till Toyota Center i Kungens Kurva.

**********

Imorgon blir det till att skriva avtalsförslag till försäljningen av flyttfirman. Hoppas det börjar närma sig slutet.
Nu blir det snart pensionärsjävlar på femman.

Inga kommentarer: