torsdag 18 november 2010

Väljtidningar och ilskna tanter!!

Har precis kollat på dokumentären SverigeDemokraterna - Vägen till riksdagen.
Mycket intressant dokumentär faktiskt, ska inte gå in djupare på den saken nu men den kan vara värd att se av alla.

Lovali mötte mig en kul grej i dörren idag. Hon och jag pratade om julen igår, och jag förklarade att nu när vi går i leksaksaffären så får man bara peka på det man vill ha och säga att man önskar sig det i julklapp. Och om så kommer jag berätta det för tomten så vet han vad han kan välja bland till dig sen.
Och idag när jag kom hem så mötte hon mig nästan i dörren och visade sig nya "väljtidning". Det var helt enkelt en ett reklamblad för en leksaksbutik där hon kunde bläddra och "välja" sin julklappar. Dom hajjar snabbt i den här åldern.

Nu sitter jag och väntar på få ordentlig fart i kaminen igen så jag kan fylla på och gå och lägga mig.
Under tiden sitter jag och bävar inför morgondagen så jag tvingats rycka ut på fältet och jobba. Har så jävla mycket på kontoret men hela dagen imon försvinner då jag måste hoppa in för att få ihop folk till två flyttar.
Den mindre planerade kom liksom till i veckan helt utan planering.
Ett äldre par hade bokat en flytt i tisdags, dom ville även ha lite flyttat på måndagskvällen då dom från början trodde att dom bokat flytten till på måndagen. (Paret är i 85 ålders, han senil och hon halvdöv, och typ senil). Där av kände jag mig tvungen att hjälpa detta äldre par så mycket vi kunde. Fick dit 2 killar i måndagskväll och dom möttes av en smärre chock då lägenheten var fullbelamrad med grejer, och inget var packat!!
Då trodde dom att packning helt automatiskt skulle ingå i flytten. Utan att man egentligen behövde beställa det. Så hela tisdagen gick till att packa och jag tvingades trycka in flytten imorgon (fredag).
Men en heldags packning räckte inte på långa vägar så deras son har packat och även kört en del under onsdagen och torsdagen men lät ikväll meddela att han var långt ifrån klar med ens packningen.
Därav kommer vi förmodligen inte hinna med hela köret imorgon. Detta i sin tur kommer innebära att tanten kommer bli ännu mer upprörd. För hon skyller allt på mig, det var mitt fel att flytten inte bokats redan på måndagen (hon hävdade bestämt att hon sett när jag skrivit in bokningen i min kalender på måndagen och när jag visade henne att deras flytt inte alls står inbokad på måndagen så hävdade hon att jag suddat ut den), det var mitt fel att packning inte ingick med automatik i en flyttbokning, och det var mitt fel att vi var så förbannat fullbokade denna veckan.

Så idag när jag var nere och lämnade kartonger (vilket jag även bjuder dom på för att jag tycker så synd om dom) så fick jag jordens utskällning i tanten. Sonen ursäktade och försökte få tyst på henne men jag ska säga er att det är inte lätt att få tyst på en 85 årig tant som fått igång alla cylindrar!

Dessutom tycker jag det är fegt att skälla på mig, jag menar när man skäller på någon så ska dom har rätt att argumentera tillbaka.
Men hur fan argumenterar man med en halvdöv tant när det enda hon säger när man öppnar munnen är: - Jag hör inte vad du säger!!
Och sen fortsätter skälla.

Orättvist var ordet!!

Nu har jag fått eld i kaminen och nu ska jag försöka få lite sömn i mitt trötta huvud!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Kunden har alltid rätt" men ibland inte... stackare:(

MrMank sa...

Jo de e klart att kunden alltid har rätt.
Och som vi har ställt upp på denna kund, vi har jobbat kvällar och övertid för att hjälpa till.
Jag har ställt upp gratis med utkörning av kartonger m.m

Kund har vänt och är nu väldigt nöjd med vårt arbete ( vi är nästan klara ).

Det gäller att vända på situationen och göra kunden nöjd utifrån de förutsättningar som finns.