fredag 23 november 2007

Ben And Jerry´s

Nu har jag precis smakat min andra Ben And Jerry´s någonsin. Denna gången blev det Chocolate Fudge Brownie.
En mycket god chokladglass med bitar av Brownie. Chokladen hade kanske aningen för hög beska enligt mig. Men jag är ju inte så över förtjust i choklad bör ju tillägas.
På B&J svenska hemsida kunde jag läsa följande om just denna
smak:
"Brownisarna i Chocolate Fudge Brownie är bakade av GreystonBakery som ger anställning och arbetsträning åt föredetta hemlösa i New York."
Det låter ju fint på alla sätt. (Hoppas bara att obligatorisk rengöring ingår innan dom börjar jobba)
Lovali gillade inte denna smak. Vet inte om han ska räknas som kritiker och detta förav ska ge minuspoäng eller om det ska räknas som plus poäng då det blir mer glass över till mig.
Ben and Jerry´s Chocolate Fudge Brownie får iaf 7 sjungande kossor av 10.
hade kanske varit en 6:a pga dess beska men bestämde mej för att Lovalis diss ändå var till min fördel och gav därför glassen en 7:a

1 kommentar:

Anonym sa...

Löjligt god!!!