söndag 25 november 2007

Idol

Jag kan inte säga att jag följer idol och tycker att det är ett spännande program. Men eftersom det nu mer blir en del hemmakvällar på fredagar så har jag ju ändå sett några avsnitt och kanske skaffat mej en favorit.
I fredags satt jag där igen framför tv:n och idol rullade. Kvällens tema va rock och jag tycker nog att alla gjorde en bra insats. Andreas sjöng riktigt bra men hans rörelsemönster på scen e ju skrattretande. Amanda gillar jag skarpt. Hon har en grym röst och en sjysst stil. Marie har jag fktiskt ingen direkt åsikt om. Visst hon sjunger helt ok men det är nåt med henne som inte går hem hos mej. Sen kommer vi till Daniel. Jag tycker han har varit självklar sen första stund. Han va riktigt bra på scen. Sjunger grymt och har en jävla utstrålning. Jag tycker han har varit den självklara vinnaren hela tiden. Sen så åker han ut i fredags.
Jag har sagt det från början. Nån gång kommer en av dom självklara favoriterna att bli lite bortglömd under en utröstning. Folk kommer tro att han sitter så pass säkert så man inte behöver rösta på honom. Och jag tror att det var precis vad som hände i fredags.

Måste ändå säga att det känns lite surt.

Hmm... jag följer inte alls idol va? Patetiskt.

Go natt.

Inga kommentarer: