måndag 5 november 2007

Tänt va de här...

Nu har vintern verkligen kommit. Idag fick jag verkligen slita för att få framrutan på bilen någorlunda fri från is. Usch.
Har även för första gången denna vintern tänt upp kaminen i tv-rummet idag. Blir ganska mysigt med en levande eld i rummet. Blir förbannat varmt i just de rummet bara men det e ändå gutt.
Vi fick bygga upp en mindre borgmur runt kaminen för att hindra Lovali och hennes nyfikna små händer från att komma fram till kaminen. Vill ju inte att hon ska bränna sig.
Det är inte lätt att hålla henne borta från någonting som hon inte ska vara på. Tex. mina dvd-filmer är för henne en klar favorit. Jag har försökt sortera upp alla filmer i olika kategorier, men hon tycker det är kul att ta filmer från en hylla, gå över till en annan och stoppa in filmen där istället. Eller bara plocka ut en film, sätta sig på golvet och försöka plocka ut själva skivan för att sedan gnida den mot golvet tills den är helt obrukbar. Det har tyvärr hänt med ett par filmer.

Imorgon ska vi flytta ett sjukt stort kassaskåp åt kommunen. Dubbla dörrar och ca 160 cm högt tror jag det va. Kommer bli tungt som fan. Ska bli kul att se om det kommer vara nån duktig kommungubbe där som ska veta bäst och bara vara ivägen. Hoppas verkligen inte de. Dom brukar inte veta så mycket plus att dom ofta luktar illa.

Varför har Boston Tea Partys husband en så fruktansvärt ful sångare?
Jag gillar Patrik som sitter som fysiker i deras super femma. Han e rolig som fan. En riktigt lurifax skulle jag säga.

- Slut på meddelande -

Inga kommentarer: