torsdag 1 november 2007

Tvångsrast!!

Varför ska de va så jävla mycket regler på hur mycket man får lastbil innan man måste vila så och så länge. Sen får man en stund till sen måste man vila ännu längre. Sitter just nu och tar min 45 min rast på en Statoil station i Bollebygd. Det står 7-8 lastbilar uppställda här med folk som förmodligen gör det samma. I bilen jämte mej sitter en dåre och pratar så högt i telefonen så det låter fan som han sitter i min bil och snackar. Får slänga på lite musik så man slipper höra idioten.
Fick bli lite Ian Brown. Ingen favorit direkt men han kan vara skön att lyssna på ibland. Hittade en låt med honom där han verkligen lyckats få till ett riktigt bra beat. Eternal Flame heter den och kommer från hans senaste album The World Is Yours.

Har varit i Gbg idag och lossat ute i fiskehamnen. Fan vad jag tycker det är svårt att köra i Gbg. Tog fel avfart när jag skulle in och hamnade typ mitt inne stan med en fullängds trailer. Typ 50 rödljus och idioter i bilar som inte fattar att man kanske behöver lite plats med en sån stor lastbil.
När jag väl kom fram till hamnen så skulle jag hitta nån som kunde hjälpa mej och lossa. Hittade en klämcheck Göteborgare i en truck. Ett riktigt orginal som bara skällde på hur mycke skit han får ta jobbet och hur mycket dom har att göra. Men han va ändå så där Göteborgskt klämcheck på nåt sätt. En riktigt skum snubbe. Men jag fattde sen när jag såg att det stod GAIS på han truck. Det förklarade liksom alltihop.

Nu har mina 45 min snart gått och jag ska ge mej ut på vägen igen, hem mot Öland. Kommer ju inte vara hemma förän sent som fan inatt. Tur att jag har ljudböcker att lyssna på så man kan hålla sig vaken. En bra deckare och några Red Bull så ska nog kvällen vara räddad.

- Fred och kärlek -

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ring mig nästa gång du är i Gbg så ska jag se till att du inte kör vilse...

/Pekka

MrMank sa...

Göteborg är ett jävla pisshål å köra i. De e ju 5-6 avfarter på samma avfart som går åt olika håll. Men jag ska ringa nästa gång.