fredag 8 augusti 2008

Broder Daniel lägger ner.

Ja Border Daniel har ju nu beslutat sig för att lägga ner. Efter ca 20 år som band så lägger dom nu alltså ner. Ikväll har dom sin sista spelningen någonsin och det blir på Way Out West.
Inte för att jag på någotsätt ska säga att jag är eller har varit ett BD-fan men jag tycker ändå att dom har gjort mycket bra musik. Dom skapade ju en sorts BD-era som följdes upp av många band/artister i Sverige. Och jag tycker på något sätt alltid att man ska hylla nyskapare inom musiken, egentligen vad det än gäller.

Har man hållt på i typ 20år så kan jag ändå förstå att man lägger ner. Framför allt när deras gitarrist Anders Göthberg tog livet av sig för inte så länge sen.

Det hade varit coolt att se deras sista spelning ikväll. Jag har aldrig sett dom live men jag kan tänka mig att dom är jävligt bra live. Det är precis rätt musik för en livespelning.

Här kommer några urval från Broder Daniel från YouTube:





Inga kommentarer: