söndag 10 augusti 2008

Sommar OS för hela slanten.

Har precis fått igång min tv igen som varit ur funktion en längre tid. Eller inte TV:n utan boxen. Men idag var jag inne i routern och och boxen och gjorde lite inställningar så hoppade den igång. Äntligen. Perfekt till fotbollen idag me. Spännande omgång idag. Kalmar möter Ljungskile på bortaplan medans AIK tar emot Elfsborg i Stockholm (eller spelade dom i Borås?).

Men just nu ligger jag på soffan och kollar på OS. Simning just nu som kanske inte är så intressant iof men det är ändå OS. Ett underbart tidsfördriv i dessa regninga tider. Hade tänkt ta mig ner till sommarens sista After Beach idag men regnet fick mig att inse att tv-soffan är grymt skön. Är dessutom lite bakis idag. Inte så farligt faktiskt men det känns ändå att man var ute igår.
Igår blev en ganska soft kväll. Först drog jag till Robin och satt å kollade lite på tv och drack ett par öl. Sen kom Simon upp och vi rörde oss snart mot Hamnkontoret där jag jag faktiskt slog till på en VodkaLime med krossad is och en skvätt sprite på toppen. Det där med sprite i VodkaLime har jag faktiskt nytt upptäckt. Det gör hela drinken lite sötare och mycket mycket godare.
Efter en stund på Hamnkontorets blåsiga och kalla uteservering så drog jag och Simon oss mot Harrys där vi mötte upp Malmborg och han sällskap som spelat lite Bowling och hunnit få i sig en del. Förutom dom så var det kanske 10-15 pers på Harrys så efter en öl där kom Robin och Mirre och vi drog oss mot Pubben där det var lite mer folk. Drä träffade man div. lösdrivare som man känner och stämmningen var helt ok tycker jag.
Kvällen slutade hemma hos Frasse där vi fick jobba lite för att få hans dryga jobbarkompisar att lätta så vi kunde ägna åt oss roligare saker än att lyssna på när dom drog gamla minnen och kollade på kort.
Bev en ganska tidig kväll. var nog hemma runt 2 tiden tror jag. Eller var det ännu tidigare kanske? Jag har ingen anning egentligen men det kändes som att det blev en tidig kväll.

Just nu ligger Lovali och sover uppe i våran säng och jag ligger som sagt på soffan och kollar OS och njuter av lugnet.

3 timmar & 12 minter till matchstart. KROSSA LJUNGSKILE!!

Inga kommentarer: