lördag 16 augusti 2008

Dagens bravader...

Sitter i soffan och tar mig en öl i min ensamhet. Så lugnt och skönt. Damernas sjukamp surrar lite tyst från tv:n. Robin och Mirre har precis gått hem.
Idag tänkte jag att Lovali och jag skulle hitta på någonting. Först gick vi på stan och åt lite glass sen hämtade vi upp Mirre och drog in till Kalmar för att kolla när Robin spelade innebandy. Lovali hade väldigt svårt att sitta still utan ville bara springa omkring, helst inne på planen. Men jag lyckas muta henne till sillhet med hjälp av en klubba. Sen hittade hon en kompis där inne som hon sprang och lekte med. När vi kom hem runt 9 tiden var Lovali väldigt trött, jag fixade välling och la henne i sängen sen skötte Pippi-dvd:n resten.
När hon somnat så startade vi upp mitt Wii. Först körde vi golf och jag spöade både Robin och Mirre med hästlängder. Då ville dom spela bowling istället och reslutatet blev de samma. Jag ägde!!

Imorgon ska vi nog bowla på rikigt nere på Harrys sen blir det fotboll i Kalmar som gästas av Örebro. Lovali ska få hänga med på sin första allsvenska match.

Lovali ja. I Onsdags fyllde hon 2 år. Shit vad tiden går fort. Det var två år sedan min lilla ängel kom till världen, och hon har under dom två åren gett mig fler glada minnen än mina tidigare 23 år i livet har gjort. Det har varit 2 helt fantastiska år, att få se en liten flicka utvecklas så mycket som hon har gjort, det har hänt så sjukt mycket. Från en röd liten hjälplös kropp den 13:e Augusti 2006 till en sprallig liten tjej som pratar, busar, springer och leker den 13:e Aug 2008. Många säger att hon är så mogen för sin ålder och det gör ju faktiskt en pappa väldigt stolt. Hon är intelligent och väldigt snabb i sin utveckling. Jag är så jävla stolt över vad vi skapat tillsammans Maddi och jag. Jag älskar er båda så otroligt mycket.

Inga kommentarer: