fredag 1 augusti 2008

Jobb, jobb, jobb och glada nyheter

Fy fan vad jag har jobbat nu i sommar. Det är lätt ett personligt rekord för mig. Har räknat lite lätt och kommit fram till att jag gjort runt 900 timmar sen slutet av maj. Känner mig ganska välförtjänt av en semester. Kanske kan jag nu under hösten ta ut mitt livs första riktiga semester. Stänga av mobilen och ta med min älskling till en annan del av världen. Men kanske bara, och då först till hösten nångång. Först måste jag nu efter sommaren när allt (kanske) lugnar ner sig lite försöka ta igen lite tid med min dotter som jag knappt sett i sommar. Hoppas verkligen att sommarvärmen håller i sig lite nu så man kanske kan hinna med några strandbesök med lillan innan det är över.
Vi har bara varit på stranden i gång i sommar. Känns jävligt tråkigt men samtidigt så måste jobbet just nu komma lite i förstahand.
Att öppna upp den här förbannade butiken känns som ett stort misstag. Eller kanske inte misstag egentligen, detta är något som jga velat göra länge och nu har jag gjort det. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag bara ska inse att denna jävla stad är dömd och svämma över av kassa jävla outlet butiker eller om jag bara ska tänka om, hitta bättre lokal, kanske lite andra kläder och ge det en chans till. Vi får se vad vinterns tankar för mig. Jag är nog egentligen nöjd att jag provat men just nu känns det bara så segt när hela skiten går med en kraftig förlust.
Jag kör en vecka till här nere i butiken sen slår jag igen skiten och i nuläget så känns det bara så jävla skönt å slippa.
Sen fär man jobba på för att betala igen förlusten, samla nya krafter och ta nya beslut. Skam den som ger sig. Jag vill ändå någonstans tro på detta.

Nog om detta, det fanns ju även en glad nyhet i mitt sinne idag. Jga fick äntligen tag på Harold & Kumar 2 för ett tag sen har hunnit se den 4 gånger. Och jävlar vilken bra film det är. Så sjukt rolig med alla udda dialoger och komiska inslag. Lätt den bästa komedien på bra länge. Och idag satt jag här i butiken och slösurfade lite och tänkte se om jag kunde hitta titel och artist till ett par feta låtar som finns med i filmen. Det jag då hittade är att Harold & Kumar 3 verkar vara klar för inspelning. Den beräknas släppas under 2010 och det verkar ju jävligt lovande. Kan den hålla samma klass som nr 1 & 2 så är det verkligen något att se fram emot.

Nu närmar sig äntligen kl 20 och jag ska börja stänga butiken för att komma ifrån denna ångestladdade lokal och hämta solstrålen i mitt liv.
Sen ska jag och Lovali åka hem, bädda ner oss i sängen, mysa och läsa sagor tills hon somnar. Den lilla stunden vi får tillsammans på kvällarna är så grymt viktiga för mig just nu. När han väl har somnat så kan man ligga en bra stund och bara titta på vårat lilla mästerverk och lyssna på hennes tunga andning medans hon försvinner i drömmarnas värld.

Dagens låt: Bob Marley´s Coming in from the Cold

1 kommentar:

Anonym sa...

Du e en riktig slitvarg vännen... Se nu till o ta igen lite tid med Lovali, Vi följer gärna med till stranden... På Meia e det fullt ös, tog sitt första steg igår. Hör av dig bara... *Kram*