tisdag 5 augusti 2008

Min första lediga dag....

...på över 2 månader. Om man inte räknar in ett antal telefonsamtal om jobb samt en snabbvisit nere på Magasinet för att lämna ut lite lådor.

Men i övrigt så har det varit så jävla skönt. Vad har jag då gjort denna dag? Det känns som att jag har gjort så mycket. Maddi var också ledig så vi har varit tillsammans hela dagen. Lovali me så klart.
Dagen började tidigt. Vi steg upp vid kl 6 ungefär lite morgon stress och iväg in till Kalmar. Där väntade första Ultra Ljudet på det nya lilla tillskottet i familjen. Allt var som det skulle och den lilla beräknas komma till världen den 15:e januari. Lovali var måttligt intresserad av själva ultraljudsbildenm, hon ville mer sitta å peka på mannen i vit rock och säga Doktor hela tiden.
Sen åkte vi in till Eklunds och käkade lite frukost. Lovali ville ha en bulle och fick så klart en bulle. Men hon kunde ju inte riktigt vänta tills vi hade betalat och gått och satt oss så hon smög helt enkelt in bakom disken och hämtade en bulle själv. Så vi fick köpa den också.

När vi intagit frukost så åkte vi ut till City Gross för första gången för att kolla vad dom hade ett erbjuda. Lovali tackade för sig och tog sig en förmiddagsvila i vagnen medans vi shoppade lite smått å gott i form av schampoo och blöjor m.m
Och när vi ändå var i det området så passade vi på att göra ett besök på IKEA där en kundvagn fylldes med div. "bra att ha" till hemmet.
Efter ytterligare en del farande i diverse butiker så tog vi oss en lunch på McDonalds och Lovali fick äta MD burgare för första gången och det tyckte hon var väldigt gott. Hon trykte i sig lite drygt en halv cheeseburgare och passade även på att hälsa på Ronald McDonalds dockan.




Efter lunch så kände vi oss nöjda för dagen och vi bestämde oss för att åka hemmåt. När vi kom hem så gjorde jag en hjälte insats och städade toaletten på nedervåningen och satte i vårt nya toalock som jag köpte idag (det gamla var helt trasigt).
Sen kände jag mig väldigt duktig och tyckte att jag gjort mig förtjänst av lite soffliggande. Det tyckte dock inte Lovali som ville hålla igång hela tiden. Så vi satte även upp lite halkskyddstejp i trappan som vi inhandlat på IKEA. Dom där grindarna vi har för trappan har ju Lovali kommit på att man kan klättra över så jag kände att halkskydd i den lackade furutrappan kanske iaf kunde minska risken för olycka med några procent.

Efter lite allmänt familjemys så var kl 8 och det var dags för Lovali att gå till sängs. Då kände jag jobbabstinensen krypa på (jobbnarkoman?). Så jag satte mig och tog tag i ett bokföringsproblem som jag haft liggande ett bra tag nu. Summorna på bankkontot och i bokföringsprogramet stämmer inte riktigt överens. Så jag fick helt enkelt skriva ut alla transkationer som varit för respektive konton under året och sätta mig med markeringpenna och checka av belopp efter belopp. Och nu äntligen efter 2,5 timmars detektivarbete så verkar jag ha hittat problemet. Nu ska jag bara lösa det också men det för revisorn hjälpa mig mer imorgon.

Iaf, när jag äntligen lyckats lösa detta problem som legat på mina axlar allt för länge nu så kände jag mig så nöjd med mig själv så jag gick till kylen och tog fram en kall öl. Och nu sitter jag här helt ensam och njuter av livet. Fan vad man mår bra efter en kreativ dag. Speciellt när man fått tillägna den ihop med familjen.

Nu ska jag gå upp och lägga mig och bara kramas med min sambo och min lilla ängel som förmodligen sover i våran säng.

Peace and Love

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mkt bra initiativ med toastolen!

MrMank sa...

Jo det kändes som att det behövdes. Hehe..