torsdag 15 september 2011

Blufföretag

Har precis kollat på Filip och Fredriks nya show Breaking News. Jag tycker det är väldigt underhållande. Har hört många klaga på F & F och säga att man är trött på dom? Ok jag kan köpa om man är trött på dom som personer men man kan ju knappast vara trött på deras alla program. Jag tycker det hela tiden känna så nyskapande och med en genialisk komisk touch.

****************************************

På lördag kommer Bilsport till Borgholm. Jag hoppas hela stan fylls med bilar av olika sorter. Jag vill se veteraner, custombyggen, ljudbyggen, racebyggen och andra på något sätt utstickande bilar. Jag undrar om jag ska dra dit ett par ATV som vi har utförsäljning på nu? Det är ju grymma priser, kanske kan locka på ett bilevent.

****************************************

Nu är den andra Caddyn avtextad och redo för försäljning. Bara lite finlir kvar imorgon. Men bilen ligger redan ute på blocket:
VW Caddy Harley Davidson Edition 2005

****************************************

Idag va jag på ganska bra humör på morgonen, och precis i detta goda morgonhumör så ringde en säljare ang att jag skulle bekräfta mina uppgifter på nu nummerupplysning.se 118218. Jag kände direkt att detta inte var ett seriöst företag så jag slog deras namn på google fick mina känningar bekräftade. Och när sånt händer och jag är på gott humör så kan det bli riktigt kul. Då blir ja direkt på humör för att jävlas lite med idioterna som ringer runt och försöker blåsa företagare som jag själv. Dom vill uppdatera mina uppgifter (som dom förmodligen själva har sökt fram och lagt till). Och när samtalet är avslutat så tror man att man har gjort precis detta, men det man oftast har gjort är att godkänna att ligga med dessa uppgifter för en kostnad av runt 10.000 kr. Sen börjar ett jävla besvär när man inte vill betala.
Iaf när sökresultatet på Google blir 6 resultat med bluff, varning eller liknande i sina rubriker av 10 träffar så går jag igång på alla cylindrar.
Jag börjar ifrågasätta, kritisera och snurra ut den stackars på andra sidan luren så långt i från sitt säljmanus att hon efter ca 1,5 min inte ser nån annan utväg än att slänga på luren i örat på mig.
Jag söker vidare, hittar att hon jobbar på säljbolag vars VD även är VD i själva nummerupplysning.se samt har bolagsengagemang i ytterligare 11 bolag. lite ytterligare sökning på honom och man hittar intressanta kopplingar till både den ökända Norrmalmsstyrkan och annat kul.
Då tänker jag att jag måste göra nåt ytterligare för att jävlas eller ställa till så mycket skada som möjligt. Så jag ringer kund och berättar även för dom vad ja läser om det oseriösa företag som jobbar för efter att ha lyssnat på lite talanglösa försök att försvara företaget så går jag offensiv och kräver lite mailadresser till säljchef, teamleaders m.m
Sen skriver jag ett mail till dessa där jag förklarar vad jag hittar för info om företaget samt länkar till källor. Jag får ganska snabbt svar av den som skulle vara säljchef. Han tycker att det är tråkigt att jag fått så "snevriden syn" på deras fina företag, utöver detta så är istortsätt det enda han kommer med att han vill ha namn på den säljare som ringde mig. För det är inte acceptabelt att hon bara slänger på luren. På frågan om han inte tycker att det ganska självklart när man blir frontad med all denna kritik så blir svart: "Det är ju din åsikt"
Ca 15-20 min senare så ringer det på andra firmans telefon och d är det samma säljare igen, jag frontar henne på samma sätt igen och frågar sen om hon inte känner igen hela grejen, hon låtsas som ingenting och gör ett lite mer förberett försök att diskutera. Och hade faktiskt bättrat lite redan. Va väl kanske lite mer beredd denna gången. Men efter ett par minuter va hon av banan igen.

Jag tror inte det var nån slump att hon ringde igen till mitt andra företag. Dom ligger väl på i vårt område just nu, så se upp vänner. Är man ovan så är det så lätt att gå på deras skit. Var alltid vaksamma på telefonförsäljare.

Inga kommentarer: