onsdag 28 september 2011

Skördefest 2011

Så imorgon är det återigen dags. Då invigs Ölands Skördefest 2011. Ölands största happening på hela året.

***************************************

Jag funderar på att köpa ett eller två nya objektiv till kameran. Och vad vore väl ett bättre tillfälle att få testa in sig på de nya objektiven än att åka runt på Öland under skördefesten? Jag har lite beslutångest bara. Jag vill ju ha både vidvinkel och telezoom. Funderar på dessa två:

VIDVINKEL

TELEZOOM

Tror nog absolut att jag kommer ha mer nytta av Vidvinkel just under skördefesten, men har nog mer saknat ett telezoom i den vardagliga fotograferingen.

Svårt beslut, lär väl bli båda eftersom jag inte kan bestämma mig.

****************************************

Kan även nu tipsa om att vi kommer att ha utförsäljning i butiken på Borgholms FordonsCenter nu under skördefesten. Det blir sista rycket nu innan vi slår igen butiken på obestämd tid.

Vi lämnar därför:
30% på alla tillbehör och reservdelar som finns hemma i butiken.
Kättinglås, cyklar, hjälmar, oljor, tändstift, cykeldäck, cykelslang, skidjackor m.m Mopeder och ATV till NETTOPRISER
50% på allt resterande i jaktbutiken
Är ni sugna på ammunition så glöm inte licensen!

Dessutom så kommer det finnas en del begagnat till salu.

Ni hittar oss på Sandgatan 37 (Marknadsplatsen) i Borgholm

***************************************

Men det händer mer på vår sida av byggnaden. Går man 2 portar längre bort så har vi loppis och fyndhallen där ni kan fynda både nytt och begagnat. Där finns en mix av nytt från fyndhallen i regi av Rickard Wall samt loppis i regi av Gottfridssons Flytt.

2 kommentarer:

Kristofer Queen Karlsson sa...

Det är så synd att det är utförsäljning, jag tycker att ni tillhör Borgholms finare del ur rent företagar-perspektiv och jag hoppas att det finns en framtid med Gotte i någon form av företagar-anda. Hoppas att du får en fin skördefest-förtjänst både ekonomiskt och personligen. Happy trails/ Q

MrMank sa...

Åhh man tackar, man tackar.
Nog finns det en framtid inom näringslivet för mig. Jag har mycket på gång. Nu måste jag bara få trappa ner lite och leva en liten stund. Hoppas vara Up and running till våren igen.