lördag 10 september 2011

Statistik

Var precis inne och kollade lite statistik på min blogg.

Kollar men på senaste månaden så är 30 % av mina läsare från mobila webbläsare.
Bland operativsystemen så står Windows för 36 % av trafiken tätt följt av iPhone på 35 %.

Vilken tur att jag mobilanpassade min blogg för ett tag sen då, så ser det ju fantastiskt ut även via era smartphones.

Kul förresten att antalet läsare ökar hela tiden. Det är inte så många än så länge men det stiger hela tiden. Jag har ju kört min blogg till och från några år, men det är nu senaste veckorna som jag har börjar lite mer seriöst.
Jag drog igång 4 Augusti igen så det är nästan precis en månad.

Senaste månaden har jag haft 1 117 sidvisningar vilket väl får ses som ganska ok. Senaste dygnet har varit 145 läsare.

En sista rolig grej tycker jag är att det finns läsare registrerade från 10 länder. Allt från USA till Singapore och Japan.

Jag tycker självklart det är kul att det man skriver ändå verkar intressera en mindre skara människor och hälsar alla nya läsare som strömmar till välkomna.
Kommentera gärna mina inlägg om ni har nåt kul att säga eller tycka.

Nästa steg kanske får bli att fixa en egen domän till bloggen. För att slippa detta blogspot.com. Jag utlovar detta inom en vecka.





Inga kommentarer: