torsdag 8 september 2011

Ett steg närmre försäljning

Idag fick jag äntligen iväg alla siffror till en de mest intresserade eventuella köpare av flyttfirman.
Det känns ett steg närmre chans till affär iaf. Det känns skönt men fortfarande lite vemodigt. Firman har funnits i familjen sedan 1988.
Jag har jobbat i den i många många år och själv drivit den sedan 2008. När jag först tog över så kändes det spännande med ett företag som redan var igång, mycket av det tunga lasset var redan draget. Men efter ca ett år så insåg jag att det var kanske inte riktigt detta som var min grej, det jag ville göra. Så jag började tänka i banorna att istället inom en 5 års period arbeta upp firman så pass att man kunde sälja den och få ett fint kapital att göra det man ville. Med egna och färdigskattade pengar. Nu kommer tyvärr stunden när jag nästan blir tvungen att sälja pga dumma beslut och en viss manipulativ människa utan ett uns av skam i kroppen.

Det känns vemodigt men ändå skönt, jag är nöjd med vad jag fått ut av mitt arbete och hoppas fortfarande att jag kan göra en god affär med denna försäljning. En affär där båda parter blir nöjda och flyttfirman får leva kvar i den anda som den alltid drivits. Liten och personlig.


BTW vill ni se fler av mina bilder från branden igår så finns det några HÄR

Inga kommentarer: