fredag 16 september 2011

Vakna redaktionen!

Tänkte jag skulle uppdatera mig lite ang. Morgondagens Gatbilsreportage. Bilsport kommer till Borgholm och staden vaknar till liv en sista gång innan skördefesten sätter den sista punkten för året.
Att det som finns i pubväg håller öppet, Borggrillen och Pubben bjuder på livemusik medans Himla Gott håller med live Dj av gamla sköna vinyler. Har ni inte nån gång upplevt en riktigt bra och mjuk live-Dj så borde ni absolut besöka Himla Gott i Borgholm när Dj Uffe vänder vinylplattor.

Känns riktigt bra att få en liten pubvibe i Borgholm, det är precis vad man skulle kunna få att funka året runt i lila Borgholm. Så länge det finns iaf 3 alternativ som inte behöver mer än ett 20tal gäster för att få stämning. Då har folk alternativ och det kommer genera mer aktivitet på stan en fredag/lördagkväll även i november eller kanske till och med i januari.
Om man skulle få igång detta så tror jag tyvärr att det kommer bli lite på Harrys bekostnad. Lokalerna är tyvärr lite för stora för att fylla en vanlig fredagskväll i februari. Dom gör nog bättre i att satsa på några "större" spelningar samt kanske få igång bowling som lite förfest.
Jag tor iaf att i längden så skulle alla tjäna på detta.
Borgholm kommer bli en mer attraktiv stad om det finns ett uteliv året runt. Om än i lite olika former. Detta kommer generera nya jobb under höst, vinter och vår,

****************************************

Kom på att jag glömde nåt viktigt igår. Ett stort tack till Tobbe C som nickade oss vidare till final i Svenska cupen. Men 3 min kvar av förlängningen! Så surt att det inte fanns alternativ till att se den live på plats. TV4 hade rättigheterna men fick inte sända för UEFA.

****************************************

När jag sökte lite fakta om schemat för.morgondagen så hittade jag följande artikel på Cityföreningens sida
Läs första meningen i första stycket efter brödtexten. Sen för er som inte redan visste det. Bläddra ner till länken till Bilsports artikel och läs brödtexten. Har cityföreningen dålig koll eller har man råkat skriva fel bara? Artikeln har ändå legat ute sen 31:a augusti utan att blivit rättad. Lite skärpning på redaktionen.

Cityföreningens -handlaiborgholm.nu
Bilsports artikel. Bilsport.se

Inga kommentarer: