tisdag 8 april 2008

Here we go again...

Jaha då har han gjort de igen.

Idag skulle vi flytta i Borgholm. Jag skulle hämta nycklar till lägenheten på en restaurang, så jag ställde lastbilen ett halv kvarter ifrån restaurangen för att snabbt kunna springa in, hämta nycklarna och sedan åka vidare till lägenheten vi skulle flytta. Vem kommer om inte stans största idiot.

- Du står för när korsningen!

Oj jag hade ställt lastbilen närmare än 10 meter ifrån korsningen.

- Men jag ska bara springa in på restaurangen här och hämta en nyckel.
- Det spelar ingen roll. Du får inte stå så här.

Ok inte mycket att göra åt saket. Löjligt tycker jag men ska jag göra. Visst jag får inte stå för nära korsningen, inget snack om den saken. Men hur ofta bryr dom sig om det gäller en stor lastbil som kanske inte kan hitta parkering så där jätte lätt.
Varutransporter t.ex som kör ut varor till butiker dom tvingas dagligen att ställa sig för när korsningar för att snabbt och smidigt kunna lasta av grejer till butikerna. Inte fan bryr dom sig om det. Men är man i min sits och jagad och förföljd av den idioten så får man tyvärr finna sig i hands löjliga grejer. Men jag tänker inte sänka mig till hans jävla sandlådenivå utan får helt enkelt bara ta allt för stunden och sedan gå till högremakter och hoppas att dom kan göra något åt saken.
En annan grej som jag tycker är högst anmärkningsvärt med dagens incident är att precis runt hörnet på den aktuella korsningen. Alltså ca 3-4 m ifrån min front stod en bil parkerad helt över den linje som visar vart gränser går för att stå för när korsningen. Den brydde han sig inte om.
Precis bakom mig stod en bil parkerad i en taxizon. Den brydde han sig inte om. Detta tycker jag är en ganska starkt bevis för att han endast var ute efter att provocera mig. Han vill bara att jag tillslut ska tappa fattningen om allt och göra något riktigt dumt mot honom. Men jag tänker som sagt inte sänka mig tills hans låga jävla nivå utan jag tar skiten för stunden.

Men tro fan inte att jag glömmer.

Inga kommentarer: