söndag 20 april 2008

De var ett tag sen jag hade tid att skriva här nu. Har varit mycket jobb och annat hela veckan nu. Veckan avslutade igår med att jag var inne på Metro i Kalmar och hjälpte dom att flytta en del grejer från sitt lager, och skulle självklart avslutas med fotboll på Fredriksskans då Kalmar tog emot Hammarby. Efter konstiga väganvisningar på vägen in till Kalmar i höjd med Färjestaden så kom jag 30 min försent. Så vi satte igång med en gång. Grabbarna innne på Metro hade redan hunnit få i sig ett par öl innan jag kom in, eftersom jag skulle köra lastbilen så fick jag snällt vänta med ölen. Flyttningen tog lite längre tid än beräknad och vi var inte klara förän runt kl 14. Snabbt ut mot Rydbergs föt att parka lasbilen, en taxi var redan beställd. Jag hann svepa en öl innan taxin kom. Gaisarn går fram till taxin och ska hoppa in, men vänder i dörren och går igen. Taxin åker!?!
Taxiidioten hade tydligen inte velat ha öl i bilen och Gaisarn bad honom dra. Shit! 45 min till avspark och står i andra änden av stan. Vi började förbrilt ringa taxibolag. Gaisarn som denna dagen blev den stora hjälten fick tag på en ny taxi från ett annat bolag. Vi väntade och väntade. Efter ett tag så undrade jag vart han beställt taxin och han hade bett dom hämta oss vid Renault så han. Men va fan vi står på ju vid Citroen!!! Kl gick och jag fick ringa och styra den taxin som redan stod och väntade vid Renault.
Vi kom in till Fredriksskans ca 20 min i 3. 20 min till avspark. In på sponsorpubben, slänga i sig 1 öl och 2 tallrikar från den utsökta buffen, sen stressa upp på läktaren, vi hann precis till avspark. Phu.. vilken pers.

Matchen var en jobbig som fan. Kalmar ägde matchen totalt, trots en del farliga genombrytningar från Bajen. Men bollen ville bara inte in. INga avslut ville gå riktigt rätt. Det kändes bara så hopplöst. det kändes som att vad Kalmar än gjorde så skulle inte bollen gå in. Matchuret visade 90 min och domaren visade 4 min tilläggstid. Kom igen nu Kalmar!! Och i 93:e min kom det äntligen. Bagarn gör en fin pass fram till Ingelsten som sätter trycker in 1-0 till Kalmar.
Efter 6 omgångar i allsvenskan så leder Kalmar med faktastiska 16 poäng på 6 matcher samt den otroliga målskillnaden 11-1. Fy fan va detta känns underbart.
Kolla denna underbara topp i allsvenskan!!

Inga kommentarer: