tisdag 22 april 2008

Nyttig och vuxen..

Idag och igår har jag varit en riktig hemma fixare och samlat duktigt med vuxenpoäng.
När jag kom hem från jobbet igår så gick jag ut och städade garaget. Det gick knappt att komma in garaget, men fick sparka undan massa grejer varje gång man skulle hämta nåt därute. Så igår fick jag rycket, pluggade lurarna i öronen men den mycket intressanta ljudboken Svensk Maffia. Efter ett par timmar i garaget så var helt plötsligt halva golvytan öppen. Vilken förvandlig! En hel släpkärra med skräp var brorsan här och hämtade idag.
Idag fortsatte min vuxensamlarpoängjakt. Efter en förmiddag på kontoret och en sväng ner till magasinet för att inventera en leverans med kläder till min butik så åkte jag hem och fortsatte i garaget. Slängde på allt skräp på släpvagnen, slut ut spik ut gamla lister som skulle slängas och avslutade allt med att klippa gräsmattan.
Fan vad jag känner mig bra. Helt otroligt.
Nu tänkte jag runda av kvällen men kall öl ur min draughtmaster, men döm om min förvåning när jag upptäckte att den va tom. Så det fick bli en Coca Cola istället.
Så nu blir det att påbörja 4:e och sista sänsongen av Oz med en kall Cola i handen.

Imon krossar vi Helsingborg hemma på Fredrisskans.

Inga kommentarer: