måndag 7 april 2008

Hemmapremiär och sms-teknik.

Igår var det äntligen hemmapremiär i allsvenskan.
Ljungskile med ett stort supporterfölje på ca 10 man hade tagit sig till Fredriksskans för att se sig besegrade med 3-1.
Skönt med 3 poäng men jag är inte alls nöjd med vår insats i denna match.
Allt för mycket individuella misstag, felpass och missuppfattningar tyckte jag. Större delar av truppen verkade lite stressade och tog ofta fel beslut.
Bakåtmålet tycker jag var en ren markeringsmiss och vi kunde gott haft iaf 2 mål till framåt. Dock tycker jag att första målet var ett klassmål, kan det varit en variant som Nanne övat in? Alla börjar lära sig att Rasmus gör långa inkast, så när han fick ett inkast i precis rätt läge för att kasta ett perfekt inlägg på ställer Ljunskile in hela laget i eget straffområde. När sen Rasmus väljer att kasta ett kort inkast bakåt om Lindberg så blir hela deras försvar ställda och löper utåt, där bakom allihop lämnas Viktor Elm helt ensam kvar, Lindberg slår ett perfekt inlägg och V.Elm kommer in på språngnick och sätter mycket snyggt 1-0.
Det var en perfekt variant rakt igenom. Precis så ska det se ut. Motståndarlaget lär sig hur vi oftast spelar en viss situation och då vänder vi, gör en variant och stället hela deras lag. Perfekt.

Matchen bästa utanför planen var helt klart experten som judade in sig på stolen brevid mig och kommenterade matchen hela tiden. Han lovade att hitta sin egen plats i halvtid men när vi komm tillbaka så satt han kvar. Ja ja, jag fick väl ta den skiten. Men det bästa med det hela kom när jag tog upp mobilen och började skriva sms. Vilken ypperlig teknik idioten hade. Först och främst växlade han grepp mellan höger och vänster hand hela tiden. Sen skrev han med precis alla fingar han hade i växlande ordning. Det konstigaste var när han höll mobilen i vänster hand, skrev samtidigt med vänsterpekfinger & tumme samt höger tumme, pekfinger och långfinger. Försök er på den tekniken om ni kan.

Nu ska jag åka och jobba.

Inga kommentarer: