måndag 26 maj 2008

Min bil: Mercedes E50 Brabus

Idag har jag äntligen fått ta ut min kära bil. Har ju haft strul med något tickande i motorn. Efter byta av samtliga ventillyftare ville det ändå inte ge med sig, sen körde jag in den till min morbror i Kalmar som tog sig en titt och efter lite pill och div. oljebyten så fick han äntligen bot på tickandet. Äntligen tänkte jag. Lagom till strippen, men då kom nästa bakslag. Jag hade ju missat besiktningen på den och det fanns inga besiktningtider förän i mitten/slutet av Juni. Men jag gav mig inte, jag ringde besiktningen varje dag och i sklutet av förre veckan lyckades jag äntligen få en tid i dag. Kl 11.30 var det dags.

Så jag var nere och hämtade bilen idag på morgonen och åkte till Statoil för att tvätta och göra den fin. Sen tog jag en sväng upp mot Äleklinta för att blåsa av vattnet (pallade inte semsa) och efter det ner till besiktningen.
Allt verkade lugnt förutom
avgasväderna, det jobbigaste typ. Men efter ett par repor runt besiktningshallen så ornade det till sig och pärlan gick igenom utan anmärkningar. Fan va skönt.

Så nu är det bara å köra. Och Kian åker till försäljning så fort jag fixat drivknuten som e lite dålig.

Inga kommentarer: