söndag 25 maj 2008

Städtime...

Idag har varit en riktigt mysig dag. Jag, Lovali och Nadia har gått på stan hela dagen och bara haft de mysigt. Lovali somnade i vagnen när vi gick sen sov hon i 2 timmar. Under tiden han jag och Nadia med många saker, hämta paket på posten (Nadia hade fått sin senaste beställning av kläder från junkyard), en glass hos Lena på torget, inköp av solglasögon, en sväng runt hamnen och en fika på Nya Condis. Sen vaknade Lovali och vi gick ner till lena igen så även Lovali fick sig en glass.
När vi suttit där ett tag så började vi gå hemåt. När vi kom till lekplatsen som ligger precis innan man kommer hem till oss så ville Lovali gunga och vi stannade till för att hon som vanligt skulle få sin vilja igenom. Jag och Nadia la oss i gräset och njöt i solen medans Lovali sprang mellan sandlåda, rutschkana och gungorna.
Efter ungefär en halvtimmes lekande och softande så var Nadia tvungen att åka iväg för att vara hundvakt och jag & Lovali begav oss hem för att äta. Som den mästerkock jag är så bestämde jag mig att göra något extra idag. Så jag stekte mina hotdogs i extra mycket smör och stuvade min makaroner. Till detta mästerverk rev jag även 2 morötter som avnjöts vid sidan på en egen tallrik.
När vi ätit och var mätta så fick jag ytterligare ett ryck och tyckte vi skulle städa badrummet på nedervåningen. Jag och Lovali var ett bra team, hon skrubbade handfatet och badkaret medans jag tog toan och diverse ytor runtomkring.
När jag endå var i farten så passade jag på att skura samtliga golv i huset samt skaka av och hänga våra sängkläder på vädring.

Lovali är idag på sin sista dag av pencilin och känns mycket piggare. Kanske lite för pigg. Nu måste jag gå och underhålla henne igen. Hon skriker om uppmärksamhet, just nu sitter hon på bordet och fäller skrämen på min laptop åt alla möjliga håll samt försöker lägga så mycket grejer som möjligt på tangentbordet.
b
Lovali städar handfatet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Brutalt Söt hon e elr.. Gullunge...