tisdag 6 maj 2008

Radio Nybro!!

Satt i lastbilen på väg hem från pisstaden Växjö idag och slog på radion som hamnade på frekvensen 98,1 Mhz. Den var en gubbe som snackade så sjukt roligt och jag undrade vart jag hade hamnat i etern.
Första trodde jag bestämt att det var nån skämtgrej som typ P# körde eller nåt liknande. Men när gubben började presentera nästa låt så förstod jag att detta inte var nåt skämt utan bara en usel radiopratare.
Jag lyssnade på låten som var nån gammal dänga från 60-talet och mitt i låten så avbryts den och den usla gubben dyker upp igen:
- Jag vet inte..... paus på några sekunder.
- Jag vet inte varför många band på 60-talet valde att inleda sina bandnamn med The, men här är iaf ett som gjorde det. The Beatles. Du lyssnar på Radio Nybro.

Då gick det upp för mig. Detta är en helt seriös radio kanal från Nybro. En lokalkanal som sänder gammla låtar som inget i min ålder förmodligen har hört och varvar detta med lite lokal historik (idag om utvandraren Jonas Jonsson) och morgonandakter.

En rakt igenom klockren kanal. Världens sämsta radiotalare varvat med hel ointressant musik och morgonandakt. Men ratta in 89,9 eller 98,1 Mhz nåndag och jag lovar dig en fantastisk upplevelse. Jag lyckades fånga en liten del av den exellenta Radiotalaren som jag fick lyssna till. Ska slänga in det här så fort jag pallar så ni får lyssna lite.

Till dess. Ratta genast in 89,9 eller 98,1 för erat moment med Radio Nybro.

Dagens Länk: Radio Nybros hemsida

1 kommentar:

Anonym sa...

hittade det här inlägget när jag googlade på radio nybro. har nyss varit på emmabodafestivalen och råkade upptäcka denna sensationella radiokanal! Gunnar Johansson heter min nya idol som spelade allt "från rock till rock n' roll". Synd bara att radio nybro inte sänds på internet...