onsdag 24 augusti 2011

Gatbil i Borgholm

Bilsports Gatbilsreportage i Borgholm den 17:e september! Sug på den.
Igår blev det klart. Det kommer äga rum på Borgholms torg med sjyssta fotovinklar från bl.a. Stadshusets balkong. Sprid ordet så får vi Borgholm att leva upp en näst sista gång för året.

Idag tog jag mig äntligen tiden att koppla in vår nya kombitvättmaskin. Så gutt med tvätt och tork i samma maskin. Vår gamla som absolut inte är nåt fel på ska placeras ute i stugan in Strandtorp. Var ute och gjorde lite mätningar idag och insåg att det kommer behövas lite ombyggnad i badrummet där för att det ska gå in, men det är väl inget för en händig karl med tummen mitt i handen.

Imon blir det inköp av ny bil till snickaren/plåtslagaren. Skönt att kunna sälja den andra Caddyn sen och kunna betala av lite till på det lånet. Det känns så skönt när alla lån och utgifter börjar gå neråt i bolaget. Tyvärr så var ju även detta en dum affär av mig. Jag lyssnade och litade åter igen lite för mycket på killen med shoppingbegär. Känns så surt att jag ska behöva reda ut hans dumma affärer. Men jag får ju skylla mig själv, ta lärdom och gå vidare. Lita aldrig på någon när det gäller affärer. Framför allt inte på nån som satt sig själv så djupt i skiten så det inte ser ut att finnas nån väg upp.

Med desperation försvinner allt sunt förnuft och hjärtat blit kallt. Lita aldrig på en förlorare.

Inga kommentarer: