lördag 6 augusti 2011

UFC 133

Snart drar st igång, UFC 133 där Alexander Gustavsson ska stå upp mot Matt Hamill. Det är ingen lätt fight men det känns som att Alexander är redo att ta ett steg uppåt, att börja möte lite mer kända namn.
Och resultatet i fighten ska jag hålla på tills imon då jag och Alex Da Silva ska sitta hemma hos mig och kolla. Först ska vi nog ut till stugan och röja lite så den blir inflyttningsklar. Sen skulle Alex ta med lite fina korvar som vi skulle grilla. Han pratat mycket gott om dessa korvar som han själv säljer.

Igår blev det utgång med Matte Lindsäht och sådana kväller har en förmåga att bli ganska hårda,och hårt blev de. Vi hann med 3 öl och 3 drinkar på Pubben samt 2 st shots på Pappa Blå innan vi landade på Strand. Hoffmaestro gjorde en grym spelning och det var mycket folk på strand. Efter en blöt kväll på strand så var fyllekäket hos Kenneth på Torget givet. Efter en liten powernap på Kenneths bänkar så tog vi mod till oss att hugga en taxi. Vi lyckades givetvis med att hitta en bokad taxi och jag blev jävligt missnöjd för jag pallade inte vänta på att nästa taxi skulle dyka upp, dom duggar liksom inte tätt vid 4 på natten.
Men Matte vid sin sida är inget omöjligt. När taxichaffisen frågade Matte om de va han som var Emil så var Matte snabb.
- Jag visst det är jag.
- Men skulle ni inte vara 3?
- Jo visst men den 3:e fick ju ligg vet du så det blir bara vi två, dessutom så blir det inte adressen som vi beställde till, vi har ändrat oss där också. Men det är ja som Emil iallafall.
Taxichaffisen fattade inga misstankar om saken utan körde oss snällt dit vi skulle. Och för mig blev det sängen. Och där låg jag till 13:30 ungefär innan jag pallade mig upp.

Sen lite senare på eftermiddagen så åkte jag och barnen till Sinus och badade. Barnen gillade den stora bryggan och ville absolut åka dit igen.

Kvällen har tillbringats framför tv:n och den svenska krigsfilmen Gränsen. Faktiskt en helt ok krigsfilm som utspelar sig kring det okuperade norges gräns under andravärldskriget.

Imon är det matchdag, Kalmar tar sig an Ellos på Borås Arena. En mycket viktig match och vi ska ha nån chans på Europa nästa år. Och jag tror det vänder imon. Elfsborg är riktigt bra, vi har 4 raka förluster och är grymt taggade på att spräcka den sviten. Det kan bli mycket folk och Elfsborg - Kalmar har på något sätt blivit lite av en hatmatch. Jag hoppas det taggar grabbarna så pass mycket att vi spöar Elfsborg med 0-2 i en tuff match där vi får tillbaka lite av vår stolpe in medvind som vi faktiskt har haft stora delar av förstahalvan av säsongen.
Nanne har tagit ut både Leci och Dragusha i truppen. Kan det bli inhopp imon?
Har inte sett nånting med dom så det skulle va kul å se lite.

Nu ska jag lägga mig och kolla avsnitt 2 & 3 på Alexander Gustavsson - The Road To UFC 133.
Får se om jag pallar med Countdown också kanske.

Bra inlägg av Per Lublin på hans blogg i fredags. Jag håller med fullt ut, låt pubben i borgholm få vara just en pub. Inte nån jävla restaurang.
Om pubben ska kunna servera 5 olika förrätter, 5 varmrätter och 5 efterrätter så skulle dom förmodligen behöva bygga om sitt kök, vilket skulle innebära massa kostnader som dom aldrig i livet skulle tjäna igen på sin nya för socialstyrelsen tillräckligt "varierande" meny.
Om jag inte minns helt fel så hade poolbaren nere vid kapelludden också problem med sina tillstånd när det skulle sökas nytt i våras. Men efter lite skriverier i tidningarna så gavs det till slut ett tillstånd att servera alkohol. Men då kan man ju ställa sig frågan. Har poolbaren en tillräckligt "varierande" meny?

Tycker det tråkigt att fina företagare som Jenny och Pelle på pubben ska behöva jobba i motvind från kommunalt håll hela tiden. Men tappa inte glöden, kämpa på! De som bestämmer i den här stan måste snart börja släppa efter lite om inte Borgholms som populär badort för alltid ska försvinna.


Nu sängen.

God natt

Inga kommentarer: