torsdag 4 augusti 2011

Nu gör jag ett nytt försök.

Jag gör nu ett nytt försök att på regelbunden basis uppdatera min blogg. Ibland känner jag att jag har nåt att säga. Ibland kan det vara nåt som andra kan finna intressant och andra gånger något mindre intressant, men uppenbarligen finns det folk som följt min blogg när jag väl haft ett stadigt flöde på mina inlägg. Jag är ju bara så dålig på att ta mig tid att uppdatera.
Men nu gör jag ett nytt försök.

Mitt sista inlägg var inför premiären på Guldfågeln så jag får väl börja med en kort sammanfattning av sommaren nu när säsongen börjar avta.

********************************

Det blir allt tydligare att turisterna sviker Öland, alla de handlare jag pratat med beskriver 2011 som en dålig sommar. Själv har jag lite svårt att uttala mig ang. mina verksamheter då de 2 som är hyffsat säsongsbetonade är för färska för att kunna göra jämförelser eller kunna utvärdera djupare. På tröjtryckarna hade vi en katastrofal inledning där maskinen krånglade hela tiden och vi tappade hela midsommarhelgen samt 2-3 veckor av början på säsongen. Dessutom visade det sig att det var svårt att få arbetsvillig och egentänkande personal. Detta slutade i total kaos. Men vi tar nya tag efter sommaren och hoppas på att hitta bra personal till rätt positioner och bygga upp en åretrunt verksamhet med en liten sommartvist.

********************************

Ljuset som har tänds i Borgholms framtid detta året har helt klart kommit från Ulf Olssons håll. Vilken resurs för Borgholms framtid. Han har iår skapat nya fenomen i Borgholm som förhoppningsvis kan vara början på en ny epok i Borgholms historia.
Automobilhelgen som blev som en stor "förfest" till den årligt återkommande cruisingen blev den första tillställningen och redan där blev det ett mycket lyckat resultat. Att i maj månad kunna locka 1000-tals människor till Borgholm förtjänar en stor eloge.
Att sedan under 4 onsdagar i juli kunna fylla Borgholms torg till bredden med både lokalbefolkning och turister för att avsluta med en braksucce i augusti med ca 4000 besökare som trängdes på Borgholms Torg borde göra Ulf till det självklara valet av ny stadsutvecklare i Borgholm efter Peter Adolfsson.
Jag har innan tyckt att den tjänsten varit väldigt överreklamerad men med rätt person bakom rollen så är det nog en väldigt vettig satsning.
Och enligt mig så har Ulf klart och tydligt visat att han är precis rätt person för tjänsten.

********************************

Fick ett samtal från en välkänd bloggare i Kalmar idag.
"Fixar du ett bra pris på att köra ordförandens bohag upp till Sthlm?"
"Självklart!"
"Bra, jag ger han ditt nr"

Jag kan ju inte undgå att tänka på vad detta kommer innebära för Kalmar FF. Johnny blir inte lätt att ersätta som ordförande. Eller hur kommer detta att bli?

********************************

Såg en mycket intressant dokumentär på SVT ikväll. The Cove hette den och tror den fick en Oskar för bästa dokumentär. Den handlade om Delfinslakten i Japan och hur korrupt den japanska regeringen är. Mycket sevärd, en del ganska starka bilder men klart sevärd.

********************************

Ny är det dags att lägga ifrån sig min senaste inköpta pryl i teknikens värld och lägga sig ner och sova. Jag gillar min iPad mer och mer. Jag var lite tveksam i början och trodde inte alls jag skulle gilla att ligga och surfa på den, men ju mer jag använder min IPad, ju mer gillar jag den.
Men nu får det räcka för ikväll och jag säger godnatt och hoppas på att jag återkommer mer regelbudet nu framöver, och hoppas att du kommer tillbaka för att fortsätta läsa om mina tankar och funderingar.

Inga kommentarer: