måndag 29 augusti 2011

Uppdatering efter helgen

Nu har jag väl landat efter en hyffsat hård helg i mina mått mätt.
Fredagen tillägnades hemma ihop med Robin, vi lagade lite mat, blev berusade och spelade Golf på PS3. Vi gick en 18 håls runda och jag hade segern som i en lite ask, ända till sista hålet då jag av nån konstig anledning fick en djävulsk sneträff på utslaget och hamnade långt ut i skogen. Det tog mig 5 slag att ens komma in på banan igen. och där gick segern åt skogen kan man säga.

Lördagen blev det först in till Kalmar och se KFF ta emot Göteborg. Får väl säga att det en ganska jämn match med ett lite större övertag av Kalmar som trots 17 avslut inte lyckades trycka in ett mål, vad domare Johannesson däremot lyckades med var att stundtals blåsa sönder matchen helt för att med 4 min kvar toppa sin usla insats genom att ge Rydström sitt andra väldigt tveksama gula kort och där med utvisning.
SvFF borde kanske se över sina rutiner när det gäller domarna i allsvenskan. Har sett väldigt mycket usla domarinsatser i år.
Efter matchen blev det kräftis i Löt med badtunna och trevliga människor. Alltid lika kul när herr Ekelund tar sig upp till ön. Tack Doris för en trevlig tillställning.

Det tar ett par dagar att bli människa efter en sån helg.

Tennisbollen 2011 ägde rum på Sinus i helgen. Nåt typ av projektarbete av Anton som pluggat event. Enligt vad jag hörde innan så verkade det inte bli något lyckat event om man ser till ekonomin. Budgeten verkade hållas men det verkade som att det skulle sluta med en underskott. Inte många lag som visat intresse utöver de egna polarna.
Nu vet jag ju inte om meningen med att projektarbete ska vara att gå plus iof, men det borde ju inte skada.
Jag försöka iaf ge min bit av sponsring genom dels tröjor som Robin dealade med samt att jag körde upp en binge med is för att ge grabbarna nåt att kyla drickat i, plus att jag lånade ut min lastbil så dom kunde köra grejer fram och tillbaka. För detta tyckte jag att lastbilen kunde fått en fin placering där tennisen ägde rum, men när jag svängde förbi en snabbis på dagen så stod min lastbil en bit bort på en parkering. På frågan varför inte lastbilen stod väl synlig så fick jag svaret att "det såg inte bra ut". Är det så man behandlar sina sponsorer? Där får eventansvarig ett IG av mig iaf.
För övrigt så hoppas jag att utgången av turneringen blev lyckad. Lite mer engagemang till nästa år så ska det nog kunna bli en bra tillställning som även kan ge lite klirr i kassan.
Jag är positiv till alla nya krafter som vill engagera sig och göra Borgholm till en bättre och mer intressant ort.


********************************

Bilsports Gatbilsreportage som kommer äga rum i Borgholm den 17:e september har väckt stort intresse bland bilfolk i Borgholm. Mer information kommer. Det kommer bli bra!!

********************************


Anderson Silva fortsätter att imponera i UFC. Han samlar avvaktande information om motståndaren första ronden, för att sen bara leka in en TKO i andra ronden. Vem ska kunna slå Anderson?

********************************

Man United kör över Arsenal. 8 - 2! Hattrick av Rooney och total kollaps av Arsenal.

********************************

Läste en intressant grej i en bok jag köpte i lördags. Litar dock inte på den som säker källa men om vi utgår ifrån att den stämmer så har diamanten en väldigt konstig egenskap. Om man lägger diamant i en ugn som är över 760 grader varm så försvinner den spårlöst. Väldigt konstigt.



Nu blir det sängen.

Inga kommentarer: