onsdag 17 augusti 2011

Funderingar om framtiden

Planerna går vidare för min framtid, en sakta avveckling/försäljning av flyttfirman börjar ta form och det känns både skönt och lite vemodigt.
Men det är bara inse, jag måste trappa ner på något för att kunna få tiden och hitta motivationen igen. Borgholms FordonsCenter kommer bli svårt att göra något bra med i nuläget, samtidigt som det fortfarande finns mycket kul att göra med detta.
Så jag vet inte, om jag kan släppa flyttfirman så kanske motivationen kan dyka upp att göra något riktigt bra med BFC.
Eftersom inget blev som jag trodde och tänkte mig med BFC så får jag ju helt enkelt tänka om, ändra om och göra det bästa av situationen.
En sak har jag ju iaf lärt mig, skriv alltid riktiga avtal när det gäller affärer. Även eller jag kanske ska säga FRAMFÖRALLT när det görs med vänner eller släktingar. Blod är tydligen inte alltid tjockare än vatten.

Som sagt det finns mycket kul att göra i det bolaget, men det finns också annat jag hellre vill göra. Så jag är lite kluven. Ska jag försöka avveckla även FordonsCenter och starta om från noll, eller ska jag ge BFC en ärlig chans efter att jag gjort mig av med flyttfirman. Mitt självförtroende skulle ju iaf få sig en bra boost om jag trots de kassa förutsättningarna skulle få FordonsCenter att funka och bli ett stabilt bolag.
Men pallar jag kämpa mer nu? Vart ska jag finna energin och orken till detta?

********************************

Ikväll tog jag mig en kvällstur med kameran, först åkte jag ut till Äleklinta och körde lite men det var för blåsigt där för att kunna hitta på nåt bra. Så jag åkte ner till Borgholm och tog lite bilder över hamnen. Får se när jag får tid att sätta mig ner och fixa till dom snart.


Skrev detta igårkväll men glömde visst att publicera det. Så jag gör det nu så kommer nog ett nytt inlägg underkvällen, har lite tankar ang. Borgholm Energis taxor och löner.

Inga kommentarer: