onsdag 10 augusti 2011

Reboot på livet

Ibland blir jag bara så jävla trött på det här med att driva företag. Jag trivdes jävligt bra med det till en början. Mina föräldrar har drivit företag sedan 1988 och jag har varit sugen på att driva eget. Att själv kunna styra över sitt resultat och hur saker och ting ska utvecklas. Från dagen jag startad eget så har mycket hänt.
Jag köpte mina föräldrars företag 2008 och det var kanske inte vad ja ville hålla på med men det var nåt som jag kunde utan och innan. Jag hade jobbat där i ca 9 år och det kändes ändå som ett kul steg att gå från anställd till att driva hela verksamheten.
Men sen 2010 så dök en ny grej upp, det lät väldigt intressant men allt gick för fort, det slutade att jag köpte ett företag som pga luddiga avtal blev en ganska dålig affär. Kortfattat!!

Men efter att ha kämpat ett år nu så börjar det se lite ljusare ut men jag är så trött på skiten så jag kan spy på det.
Så funderar jag starkt på att avveckla eller sälja företagen och köra en reboot på livet typ.
Då börjar man ju tänka på vad man ska göra då.
Just nu finns 2 alternativ i mitt huvud.
Jag fick en liten hint om nånting som skulle kunna leda till ett jobb som jag förmodligen skulle trivas förbannat bra med. Men jag vet ingenting om det i nuläget. Han skulle komma upp till Borgholm snart så skulle vi ta en öl på saken. Med jag är jävligt nyfiken på vart det skulle kunna leda. Om det leder nånstans alls!?

Sen finns ju alterntiv nr 2. Och det är entreprenören i mig som kommer fram igen. Det är en helt ny ide som ändå drar tillbaka lite till där jag en gång startade. Det jag verkligen ville syssla med.

Men just nu måste fokus ligga på att få så bra resultat som möjligt i det jag håller på med och hoppas på att kunna göra ett bra avslut så jag får ett litet kapital att investera i den nya verksamheten eller i vårt hus och min familj.
En liten semester med familjen hade ju inte vart fel heller. Bara kunna släppa allt hemma och åka bort ett par veckor och inte tänka på jobbet 24/7.

Sen gå all in på vad det nu blir, komma tillbaka med nya krafter och ge järnet. 110%!!

Det ska bli väldigt spännande att träffa Mr Wax och se vad vi kan hitta på för spännande.

********************************

Idag skickade jag flyttbilen till Älmhult för å hämta vår present till Lovali som fyller 5 år på lördag. Jag tror hon kommer älska den. På fredag ska vi bygga lekställning här hemma.

********************************

Pedro verkar växa in i svensk fotboll och matchform ganska bra. Inblandad i mycket när U21 mötte Helsingborg. Får han följa med till Göteborg på söndag?

********************************

Spänningen stiger. Kommer pubben få en varning eller inte? Socialstyrelsen hävdar iaf att man inte krävt att pubben ska behöva ha 15 rätter på sin meny. Jag önskar er lycka till.

********************************

Jesse skickade meddelande om att han hade en tid över på fredag och undrade om vi skulle köra min gadd som jag funderat på ett tag. Efter lite övervägande så bestämde jag mig för att vi kör.

Inga kommentarer: