torsdag 20 mars 2008

Borgholms Pokersällskap - Ett minne blott..

Idag hade vi styrelsemöte inför årsmötet som pokersällskapet ska hålla den 30:e mars.
Jag tror vi alla var överens om att föreningen ska läggas ner. Dels finns inte tillräckligt intresse för ett år till, sen har ju inte föreningen skötts på ett bra sätt. Ingen har rikigt koll på hur mycket som har inkommit i föreningen och vart en del pengar tagit vägen.
Orföranden har "lånat" flera tusen för att betala hyra m.m vilket resulterat i att medlemmar blivit utan pengar som dom ska få.
Det kändes för jävligt att sitta och höra hur lite koll det egentligen varit på pengarna i föreningen. Min tid har ju inte riktigt räckt för att vara aktiv i föreningen och hålla koll, men när jag slutade vara med så tyckte att ändå att vi hade bra koll på våra intänkter med inventarielistor m.m
Men det visade sig att sen ordförande fått mer och mer styre utan vidare kontroll så har pengar bara försvunnit spårlöst.

Jag hade inga större förhoppningar på att föreningen skulle bli någon succe men hoppades ändå att det skulle kunna funka rent ekonomiskt. Men en jävla tattare som ordförande så kan det inte annat än misslyckas.
Förjävligt bara att man kan göra så mot sina medlemmar/vänner. Ett flertal medlemmar väntar på sina pengar och det verkar som att pengar kommer få skjutas till i föreningskassan för att vi ska hamna på 0 igen.

Fy fan att en människa bara kan leva enligt dom normer som Jonas lever efter. Att han bara kan ha vänner fortfarande. Jag har iaf tröttnat på honom, vi spelar liksom inte i samma liga. Han ligger fan under samhällets bottenskrap.

Nu ska jag ner till Pappa Blå och trycka i mig årets första BaconCheese Burgare.
Fy fan va man saknat dom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du med å träna imorgon?

Anonym sa...

Hej där..