lördag 29 mars 2008

Har precis käkat frukost ihop med Lovali. Det kan vara ett ganska spännande äventyr ibland. Hon är inte lite i en "jag-kan-allt-själv-period". ALLT ska göras utan hjälp. Det kan vara lite jobbigt ibland som när hon själv ska skruva på locket på en full vällingflaska.
Idag åkte vi iaf ner till ICA och köpte färska frallor till frukost. Lovali var jätte duktig i affären, hon gick själv och plockade med lite grejer och jag behövde knappt säga till henne en ända gång. Förutom när vi gick förbi lösgodiset, då var hon för snabb.
När vi sen kommit hem och hon fått en halv ostfralla och en liten skål med Kalas Puffar så kunde jag bara sitta och le och observera hennes olika tekniker. Som t.ex att äta ostfralla med sked var något nytt för mig. Men hon fixade det galant. När hon ansåg sig vara färdig fanns endast en liten skål av själva "kanten" på frallan. Hon hade gröpt ur allt innehåll och fått i sig.

Inatt hade jag 2 drömmar som jag kom ihåg. Båda var helt sjuka men just nu kommer jag bara ihåg en av dom. Och den var så sjuk och ändå så rolig så jag kan typ inte berätta den här. Hahaha.. Det är sjukt vad hjärnan kan koka ihop för skumma grejer när man sover. Och varför glömmer man så lätt sina drömmar?
När jag vaknade kom jag ju ihåg båda ganska tydligt och har tänkt på dom hela morgonen, sen helt plötsligt så är den ena drömmen bara som bortblåst.
Skumt. Men den andra var som sagt jävligt rolig.

Nu ska jag gå och dränka en rackare i porslinspoolen.

- Över och ut -

Inga kommentarer: