måndag 29 oktober 2007

Dagen efter.

Silver i allsvenskan. Guld i cupen. Känns underbart att kunna säga det. Idag känns allt helt underbart. Vilken stämmning det var igår. Drygt 9400 på skansen. Kanske runt ett tusental på Larmtorget och hyllade laget. Vilken stämmning.
Visst känns det lite bittert att IFK knep guldet kanske pga. ett mycket tveksamt mål i näst sista omgången. Men det är ändå inget som jag tänker hänga upp mej på allt för mycke. Men lite bitterhet finns det där.

Efter matchen igår så var det en stor samling människor som väntade på larmtorget för att hylla laget. Liveband, underhållning, bengaler och storbildsskärm. Man mådde så jävla bra.

Lite senare begav vi oss till Pipes of Scotland och Statt där laget hade middag. Runt halvtio tiden så släpptes vi supportrar upp till övervåningen där laget fanns. Det var riktigt kul att få mingla runt bland spelare och supportrar. Alla spelare och även Nanne ställde gärna upp på bilder men supportrar vilket uppskattades väldigt mycket.

Som jag lovat mej själv fick jag även Henke att skriva sin autograf på min arm vilket jag var inne på House of Pain idag förevigade.

På Henkes blogg kunde jag idag läsa följande:

"Mäktigast var kanske dock det faktum att jag fick skriva min autograf på en killes underarm. I morgon skulle han gå och tatuera in den."

Undrar vem som uppskattar hela grejen mest, jag eller Henke. Det var iaf grymt kul att han uppskattade det så. Det trodde jag inte.
Vid halv 1 tiden begav jag mej hemåt för att vara någorlunda pigg när min dotter står och studsar kl 7 på morgonen. Men jag kan inte skryta med att jag är speciellt pigg idag.
Men ett stort tack till alla som gjorde denna tillställning möjlig. Föreningen, kommunen och övriga inblandade. Som sagt ett mycket bra initiativ att låta oss supportrar få mingla med spelare och ledning.
Och det största tacket går givetvis till Nanne och spelarna för en otroligt bra genomförd säsong.

Inga kommentarer: