måndag 8 oktober 2007

Ryggont och bilrace


Idag har jag varit hos kiropraktorn och fått en rejäl omgång i ryggen. Det behövdes verkligen men fan va ont man har nu efter. Det ändå helt okej för man vet ju att det onda för något gott med sig.


Efter de så va jag en sväng på köpstaden och köpte en ny tröja. Plus lite andra kläder. Det är alltid gutt med nya kläder.


När jag var på väg hem så hände något kul. Jag hade precis verit och gjort en hjulinställning på min bil och vi konstaterade att mina bakdäck va riktigt dåliga. Så det får bli ett byte nu under veckan. Vi kom iaf fram till att jag fick köra lugnt hem pga ett däck hade läckte lite luft. Så lugnt och försiktigt körde jag hemåt. Men när jag började närma mej Borgholm så kommer det en bil och kör upp ganska tätt bakom. Han verkade lite sugen på å köra lite.

Typiskt tänkte jag, dåligt med luft i däcken och risk för punka. Men va fan vill han köra så e ju inte jag bang. Så när jag ser att han går ut för en omkörning så trycker jag på för att inte släppa förbi honom. Sen kommer det bilar och jag saktar in för inte göra en dårig omkörning. Vilket han istället gör. Ja ja.. han ligger före men jag får väl hänga på. Nästa raksträcka sticker han ut och förbi bilarna framför, jag hänger på.

Han fick ett litet försprång men jag hängde på. Det tog inte lång tid innan jag va uppe och nosade honom i arslet och släppa på gasen. He he..

Så Borgholms "extrema" V70 R hade inte mycket att sätta emot min gamla Merca. Sånt e alltid kul.


Nu börjar snart fotbollen. Kalmar möter Örebro på bortaplan. Nervös som vanligt. Vi ska inte tappa poäng mot dom men man vet fan aldrig. Både Dif och IFK tog full pott i sina matcher. Så om hoppet om guld ska finnas kvar så är 3 poäng ett måste idag.
Nu ska jag sätta mej i soffan och njuta av när Kalmar plockar 3 poäng.
Over and out



Inga kommentarer: